Podróż Algieria - podróż w konwoju.... - Timgad

2016-11-09

Do Timgad dojechaliśmy ok. 17, czyli dość wcześnie jak na nas. Następnego dnia mieliśmy tutaj zwiedzać kolejne rzymskie ruiny. Nocleg znaleźliśmy w bardzo sympatycznym schronisku młodzieżowym, za 300 DA, to był nasz najtańszy nocleg. Mieliśmy dzięki temu trochę czasu na pogaduchy, przepierkę i kosmetykę. W knajpce po drugiej stronie ulicy wypiliśmy kawę za 20 DA, czyli jakieś 0,50 groszy.

W schronisku była wielka kuchnia, z której mogliśmy skorzystać, przyrządziliśmy więc kolację a na deser  Mietek ugotował nam jakąś potrawę o nazwie Quinoa. Coś jednak nie do końca wszystko poszło tak jak w przepisie, ale spróbowaliśmy.

Niestety cały czas padał deszcz, wieczorem było ok. 6 stopni.

Oczywiście schronisko musiało nas zgłosić na policji, że śpimy. Policja zostawiła jescze dla nas rozkazy, że przyjedzie po nas o 9 rano nstępnego dnia.

Na szczęście następnego dnia od rana nie padało, nawet zaświeciło słonko, ale był chłodny wiatr.

Byliśmy gotowi wcześniej do wyjazdu, a ponieważ do pobliskich ruin było do przejechania raptem 200-300 metrów, to zaryzykowaliśmy życiem i pojechaliśmy sami i to 6 minut wcześniej. Gdy zaparkowaliśmy przed ruinami dojechała do nas policja a obrażony policjant powiedział nam, że nie wolno nam było wyjechać ze schroniska  bez eskorty.

Ruinki zwiedzaliśmy do godz. 11, nasi przyjaciele w mundurach cały czas na nas czekali przy samochodzie, po czym nas pożegnali

Temperatura ok. 13 stopni.

Samo Timgad to starożytne miasto w Afryce Północnej, na terenie dzisiejszej Algierii. Zachowany do dziś kompleks ruin został w 1982 roku wpisany na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO.

• wejście
  • kolumny
  • Łuk Trajana
  • kamienna jezdnia
  • jedna z głównych ulic miasta