Komentarze użytkownika jolrop, strona 81

Przejdź do głównej strony użytkownika jolrop

  1. jolrop
    jolrop (03.01.2016 20:38)
    ...bardzo Wam Panowie dziękuję☺
  2. jolrop
    jolrop (03.01.2016 20:05)
    A najepszym przykładem jest berliński Pergamon!
  3. jolrop
    jolrop (03.01.2016 19:56)
    Widzę, że jest nas tu kilkoro speców od szkoły. Przez ostatnie lata eksperymentowałam przy wsparciu psych - ped. UW na 12 latkach. Prowadziłam lekcje, gdzie nowe tematy dotyczące ułamków, a więc nienajłatwiejsze, dzieci opracowywały same, dochodząc do wniosków od "szczegółu do ogółu". I kiedy na koniec roku miały odpowiedzieć na pytanie, którą lekcję najbardziej zapamiętałeś? To właśnie pisały o tych lekcjach. Bo najlepiej umiemy i najdłużej to pamiętamy, do czego sami dojdziemy. A nauczyciele znają metody i wiedzą jakie pytania zadać, aby to było rozwijające i kształcące.
  4. jolrop
    jolrop (03.01.2016 18:45)
    Już wkrōtce część II o Farsie i najpiękniejszym moim zdaniem miejscu w Iranie, miejscu dla ktōrego pojechałam- Persepolis. A za wszystkie komplementy dziękuję.
  5. jolrop
    jolrop (03.01.2016 18:40)
    Piotrze, w drugiej połowie tygodnia już cieplej. Nie dojdziemy. Zaproszenie zawsze aktualne.
  6. jolrop
    jolrop (03.01.2016 18:32)
    Podpisuję się obiema rękami pod tym co napisał Piotr. To są właśnie te argumenty o których i ja myślałam. Obecnego pokolenia dzieci w żaden sposób nie można porōwnać z wcześniejszymi. Życie wśród elektronicznych gadżetów wymusiło niemal natychmiastowe umiejętności posługiwania się nimi. Przedszkola Sławku też są inne, to już nie są przechowalnie zapewniające dzieciom tylko opiekę. Wysokowykształcona kadra jest doskonale przygotowana do stymulowania dziecka, wszechstronnego rozwoju, również społecznego i emocjonalnego. Uważam ponadto, że 5 lat to ostatni moment, aby dziecko poszło do grupy niekoniecznie rówieśniczej w której nauczy się wspōłdziałania i nabierze właściwych postaw. Myślę, że ludzie nie będący specjalistami, pedagogami i psychologami, nie powinni decydować w sprawach na których się nie znają. Rodzice najczęściej mōwią o skracaniu dzieciństwa. Jakie skracanie? A może zafundowanie ciekawszego dzieciństwa? A dzieci ze środowisk tzw.wykluczonych? Kiedyś pięknie mōwił o tym Henryk Wujec, pochodzący z biednej wiejskiej rodziny. Nie specjaliści nie mają pojęcia o możliwościach intelektualnych małych dzieci. Największy wysiłek umysłowy pokonuje 3 latek. Tak, tak, wtedy gdy tworzy się zbiór pojęć. Dlatego napisałam o zastopowaniu rozwoju. Myślę, że teraz bardzie rozumiesz o co mi chodziło.
  7. jolrop
    jolrop (03.01.2016 18:00)
    Rano w Radomiu -4 w Farenhaitach. Od razu lepiej, prawda?
    Sławku, dobrze się czyta to co napiszesz, po co Ci lekcje? Możemy kawę wypić i zapraszam przy okazji.
  8. jolrop
    jolrop (03.01.2016 17:49)
    ...odkurzyłeś dawno nieoglądany Egipt i ze zdziwieniem odkryłam, że powklejałam sporo zdjęć nadających się bardziej do albumu rodzinnego, a mniej na Kolumbera.
  9. jolrop
    jolrop (03.01.2016 17:46)
    ...ale jednak 40 wieków i parafraza napoleońskiego zdania bardziej pasują do tego zdjęcia, a ja to tylko dodatek☺
  10. jolrop
    jolrop (03.01.2016 17:40)
    ...rozumiem, Sławku, że to pierwsze wrażenie, bo jak zapewne wiesz Kleopatra źle skończyła. Po kilku upokorzeniach ze strony Rzymu, włożyła rękę do koszyka z królewską co prawda, ale jednak kobrą☺