2012-02-15 - 2012-02-24

Podróż Krabi-Południowa Tajlandia

Wyjeżdżamy 15 lutego 2012 i już w  drodze na lotnisko zaczynają się przygody. W tym dniu jest atak zimy , śnieżyce i zawieje. W okolicach Tomaszowa trasa jest zablokowana przez Tira i żeby zdążyć na samolot musimy przebijać się bocznymi drogami przez zaspy i ślizgawice. Zaczeliśmy już wątpić że nam się to uda ale po wielu perypetiach zdążyliśmy. Później okazalo się że jeszcze dwie godziny czekaliśmy w samolocie na start bo pas startowy był zaśnieżony . Znowu zaczeliśmy się denerwować czy zdążymy we Frankfurcie na przesiadkę do Bangkoku ale jakoś śię udalo.
  • Okęcie
  • Wnętrze samolotu do Bangkoku
W Bangkoku czeka nas jeszcze jedna przesiadka na samolot do Krabi. Z lotniska w Krabi bierzemy Taxi za 600 bahtów i wieczorem jesteśmy na miejscu w naszym Noppharat Resort w Ao Nang
  • lotnisko w Bangkoku
  • nasz samolot na Krabi
  • Jaszczurki na ścianie marketu
  • Nasz resort wieczorem

Railay 2012-02-17

Po śniadaniu wybieramy się łodzią długorufową za 100 bahtow w jedną strone  na pólwysep Railay, bo tylko tak można się tam dostać. Na Railay zwiedzamy trzy oddzielone od siebie ale przepięknie położone plaże i wspinamy się po linach na punkt widokowy.Popołudniu wracamy do Ao Nang.
  • Nasz resort
  • Nopparat Beach
  • W drodze do Railay
  • Railay west beach
  • Railay
  • Railay East
Przed wyjazdem z Polski  nawiązałem kontakt z Leszkiem Limerykiem , Polakiem mieszkającym w Ao Nang i zajmującym się organizacja wycieczek . W dniu dzisiejszym bierzemy udział w jednej z jego wycieczek do Parku Khao Sok leżącego ok 200 km od Ao Nang. Dołączają do nas jeszcze dwie Polki. Cena jest uzależniona od ilosci osób, wychodzi nas po 2700 bahtów.Najpierw płyniemy lodzią po jeziorze do "hotelu " na wodzie , poźniej jemy obiad w jednym z resortów położonych w dżungli .Następnie w planach mamy przejażdżkę na słoniach , ale dopada nas tropikalna ulewa, opóźniamy naszą przeżadżkę ale w drodze powrotnej i tak mokniemyw  kolejnej ulewie.Następnie zwiedzamy świątynię buddyjską i nocny targ w Krabi.
  • Domki w dżungli
  • Świątynia w kształcie łodzi
  • Nocny targ w Krabi

Dzisiaj postanowiliśmy zwiedzić Ao Nang przy okazji okazji robiąc zakupy pamiątek.

Skuter 2012-02-20

Dzisiaj wypożyczyliśmy skuter w naszym resorcie na 150 bahtów na cały dzień i postanowiliśmy zwiedzić bliską okolice
  • Okolice Ao Nang
  • Meczet
  • Ao Nang
  • smarzone mleko z meczkiem kokosowym

Na dzień dzisiejszy wykupiliśmy wycieczke na James Bond Island. Koszt 1100 tahtów od osoby.

Po prawie 2 godzinnej podróży busem docieramy do przystani z której odpływamy łodzią dlugorufową na wyspe na której kręcili film o James Bondzie. Później pływamy kajakami po okolicznych  lasach namorzynowych. Nastepnie jemy obiad i zwiedzamy wioske muzułmańska na palach. Na koniec jedziemy do Świątyni małp i pobliskiego wodospadu który nie zrobił na nas żadnego wrażenia.

• W drodze na James Bond Island
  • Światynia małp
W dniu dzisiejszym wybieramy się na wycieczke Speedboatem na wyspy Phi Phi . Koszt 1000 bahtów od osoby.Na pokladzie serwowane są owoce , ciasto i napoje.  Najpierw odwiedzamy małą wyspe Bambusową z piękną plażą i lazurową wodą. Później płyniemy na małą Phi Phi na której był kręcony  film Niebiańska plaża. Na koniec dopływamy  na dużą Phi Phi na której jemy obiad . Do Ao Nang wracamy o 16.
  • Wyspa Bambusowa
  • Speedboat
  • Maya Beach
  • Na małej Phi Phi
  • Duża Phi Phi
  • Ao Nang
Przedostani dzień naszego pobytu spędzamy  na jednej z dwóch plaży Ao Nang- Nopparat Beach. Wieczorem udajmy się do pobliskiego salonu masażu na ostani masaż tajski.
  • Nopparat beach
  • Nasz salon masażu tajskiego
  • Tuk tuk

Powrót 2012-02-24

Po  wczesnym obiedzie w "naszej" gar kuchni wyjeżdżamy na lotnisko w Krabi i po ponad 32 godzinach podróży docieramy do miejsca zamieszkania