Podróż Isle of Wight - Brytyjski Cape Canaveral (albo Baikonur) - Sandown, Culver Down

2012-04-07

Pomimo, że infrastruktura rowerowa wyspy mocno zawiodła i nie dostaliśmy tego co było w katalogach, nie dawaliśmy za wygraną i ponownie dosiedliśmy rowerów. Tym razem mieliśmy podjechać do Sandown, miasta podobnie jak Shanklin wyraźnie zorientowanego na turystę plażowego. Jako, że Sandown od Shanklin dzieli zaledwie kilka kilometrów, postanowiliśmy dotrzeć tam okrężną drogą, by uniknąć samochodowego ruchu, oraz móc napawać się pięknem angielskiej wsi.

Niestety ku naszemu rozczarowaniu mniej uczęszczane trasy też obfitowały w ruch samochodowy, jednak w końcu udało nam dotrzeć do parkingu w Sandown, u podnóży klifu Culver widocznego z Shankling.

Następnie, już na piechotę podjęliśmy się wspinaczki na jego szczyt, aby się trochę rozejrzeć po okolicy. Pomimo, że nie jest on rekordowo wysoki (99m. n.p.m.), ale wystarczyło to żeby stał on się najpopularniejszym miejscem dla samobójców na wyspie.

W nagrodę za jego zdobycie, mogliśmy podziwiać obelisk postawiony na cześć Charlesa Andersona-Pelham (Yarborough Monument), założyciela „Królewskiej Eskadry Jachtowej” (Royal Yacht Squadron), dowódcę marynarki oraz polityka żyjącego przez wiele lat na wyspie.