2011-09-30
Do Rodos wybraliśmy się, jak wszędzie indziej skuterkiem. Miasto jest wspaniałe. Nie można sie w nim zgubić.  Największe wrażenie robi oczywiście Stare Miasto ogrodzone wielkim i długim murem. Można się do niego dostać przez 9 bram i 2 inne wejścia, ale szczerze mówiąc będąc tam, ciężko się zorientować którą akurat bramą się wchodzi/wychodzi :) Przynajmniej ja nie zwracałam na to uwagi. Spacerując wewnątrz, można kłębić się w uliczkach godzinami... masakryczny labirynt wąskich uliczek ze sklepikami. Główna ulica, do której wszyscy podążają, Odos Ippoton - Ulica Rycerska ma faktycznie swój klimat. Miałam wrażenie, jakby zaraz z któregoś domu miał sie wyłonić rycerz, albo może moja wyobraźnia została za bardzo pobudzona :) Byliśmy w środku Meczetu Sulejmana, przed nim Pani pilnuje, by każdy zdjął przed wejściem buty, a może pilnuje tych butów? Może jedno i drugie :) W meczecie jednak trochę rozczarowanie, nic tam nie ma oprócz dywanów na podłogach.  Idziemy dalej, minęliśmy Wieżę Zegarową. Dalej pokierowaliśmy się w stronę Pałacu Wielkich Mistrzów, który był akurat w remoncie. Niestety były zasłonięte rusztowaniem dwie najpiękniejsze wieże i całość ogrodzona... Postanowiliśmy się cofnąć i jeszcze trochę pobłądziliśmy pomiędzy starusieńkimi domami. Natknęliśmy się na ruiny Świątyni Afrodyty... dosłownie ruiny, kilka kamieni, na których spały koty :) Szczerze mówiąc rozbolały nas nogi, a mieliśmy ochotę jeszcze trochę pochodzić. Po drodze lody i frappe :) Doleźliśmy w końcu jakoś (naprawdę nie wiem jakim cudem) do "wylotu" na Port Kolona. Przycupnęliśmy sobie tam na chwilkę, w cieniu na ławeczce z widokiem na port i na stare wiatraki. Ja oczami szukałam jelonka i łani :) Po prawo znajdował się Port Kolona - nowy port, w którym cumują staki wycieczkowe, a nawet żagloce sporej wielkości, co widać na zdjęciach. Postanowilismy iść na lewo w poszukiwaniu jelonka albo łani, jako że z tamtego punktu ich ciągle nie widziałam. Minęliśmy Stare Wiatraki, po drodze mijając stado kotów i kartkę z prośbą o pieniądze lub karmę dla nich. Było ich tam mnóstwo, jeden taki chudy, że naprawdę nie wiem jak sie poruszał, istny kościotrupek. Było też kilka paczek karmy i kotki sobie konsumowały. Zauważyłam wreszcie łanię. Wyobrażałam sobie, że wejście do Portu Mandraki gdzie podobno stał Kolos Rodyjski będzie większe, a tak naprawdę nie jest to szeroki przesmyk. Obok jest port super jachtów z całego świata. Pobudzają wyobraźnię i na usta pchało mi się pytanie, kim sa Ci ludzie, że stac ich na takie luksusy... Zwiedziliśmy też zabudowę z latarnią morską obok łani. Wychodząc ze starego miasta, czuliśmy, że nie mamy już siły, a jeszcze tyle Nowego Miasta było do zobaczenia... kawałek przeszliśmy, ale później wsiedliśmy na skuter i objechaliśmy nim zesztę... nogi odmówiły nam posłuszeństwa, mimo, że na co dzień nie siedzimy za biurkami po 8 godzin... gdybyśmy byli dłużej na Rodos, na pewno pojechalibyśmy jeszcze raz do tego miasta, bo po jednym dniu zwiedzania czułam jednak niedosyt, brakowało czasu :))
  • W drodze do Rodos Town
  • Fosa
  • Jedna z bram do Pałacu Wielkich Mistrzów
  • Brama
  • Fosa
  • Godła
  • Wieże
  • Wieża zegarowa
  • Rodos deptak
  • Meczet Sulejmana
  • Nad wejściem do Meczetu Sulejmana
  • djemujemy butki przed wejściem do meczetu
  • Sufit Meczetu Sulejmana
  • Wieża zegarowa
  • Meczet Sulejmana
  • Scisk na starym mieście
  • Sklepiki
  • Rycerski ekwipunek
  • Wieża zegarowa i meczet w tle
  • Turyści
  • Sklepienie
  • Porcelanowa księga
  • Kotek
  • Remont Pałacu Wielkich Mistrzów
  • Wieża
  • Ulica Rycerska
  • W bramie
  • Potrzebny remont
  • Ruiny Swiątyni Afrodyty datowane na 3 w.p.n.e.
  • Spioch
  • Resztki Swiątyni Afrodyty
  • W starym mieście
  • Mury do starego miasta
  • Jachty i łódeczki
  • Mury
  • Widok na wiatraki i latarnię morską
  • Herby
  • W stronę portu
  • Wiatraki
  • Statek wycieczkowy i żaglowiec
  • Fosa Pałacu Wielkich Mistrzów
  • Kotek
  • Specjalnie dla Voyagera :)
  • Port Mandraki
  • Gąbki
  • Obrusy i serwetki
  • Sam 3387
  • Tu się odbywają spektakle światło-dźwięk
  • Nowe miasto
  • Armaty
  • Jachty
  • Część muzułmańska Nowego Miasta
  • Meczet
  • Stare Miasto
  • Zmęczona psinka odpoczywa w cieniu