Komentarze użytkownika marek55, strona 5
Przejdź do głównej strony użytkownika marek55
-
Tutaj albo pare krokow do tylu i obiektyw w lewo, oraz w dol, ale z dokladnie taka sama gora, albo zoom out, czyli krotsza ogniskowa z dokladnie tym samym celem.
-
Renata - glebia ostrosci da sie operowac, co widzialem na innych zdjeciach. Tutaj zdecydowanie mniejsza bylaby ciekawsza.
-
Dol byl dla tego zdjecia dalece wazniejszy niz gora. Wiem, ze chcialas pokazac cala budowle, ale po pierwsze - zabraklo dolu nawet dla samej budowli, a po drugie przed Twoimi oczami rozgrywala sie jakas scena, ktorej nie dalo sie wyeliminowac...wiec trzeba ja wykorzystac.
-
Odrobinke w lewo i znika pol buta , a dlon robi sie cala.
-
Masz tutaj 2 zdjecia w jednym. To raczej noigdy nie pracuje, poza wyjatkiem, gdy opowiada jakas historie. Dla mnie oczywistym bylo podejscie niewielkie do tego luku i zrobienie foty z naturalna ranka. oczywiscie wcale nie trzeba szlifowac sobie zebow na oczywiste foty.
-
niedrogo :)
-
Tu tez pieknie. Szkoda, ze kot nie znalazl sie na tle tego rozswietlonego muru.
-
Wszystko pieknie, procz lewego, dolnego rogu. Ta drobiazg, ale unikniecie spowodowaloby kadr czystszy i jeszcze bardziej przejrzysty.
-
Zdjecie z wielkim potencjalem z uwagi na wspanialy kontrast barwny. Szkoda, ze nie wykorzystalas go do konca.
Pierwsza rzecz - pamietaj, ze mozna kadrowac pionowo. Po drugie - w tym wypadku centralnosc tej czerwieni zupelnie nie wykorzystuje potencjalu, no i po trzecie brakuje dolu...to ostatnie natychmiast pomogloby ci z decentralizacja kadru. jest jeszcze po czwarte...czy nie lepiej chwile poczekac, az czerwieni bedzie wiecej?
-
Renata - zdjecie to inna perspektywa. Czesto to, co w trojwymiarze wydaje nam sie ohydne, lub po prostu nieciekawe na zdjeciu wyglada dobrze, lub swietnie. Czasem tylko wymaga pewnej zmiany punktu widzenia (w przyszlosci bede pisal o nim w skrocie POV). Warto jednak korzystac z nauk dziedziny wiedzy nazywanej teoria estetyki. Ta mowi, ze jesli patrzysz na swiat z wysokosci oka stojacej osoby, to zawsze troszke wieksza uwage bedziesz poswiecala temu co na dole, niz temu co na gorze. Druga regula z kolei mowi, ze najczesciej podoba sie nam to, co jest w naszej podswiadomosci znajome. Jesli kadr pokazuje cos innego, to nasza podswiadomosc protestuje przeciw temu.
Teraz rzecz zabawna. Niemal wszyscy , szczegolnie poczatkujacy fotoamatorzy z reguly zadzieraja obiektywy do gory, zeby tylko dla przykladu zmiescic w kadrze szczyt budowli. Przegladnij zdjecia takich wlasnie fotografujacych i zobaczysz, ze bez mala kazdy wiele uwagi poswieca gornym limitom kadru, zapominajac zupelnie o tym , by patrzec jak kadr sie konczy u dolu :)
-
Tutaj albo pare krokow do tylu i obiektyw w lewo, oraz w dol, ale z dokladnie taka sama gora, albo zoom out, czyli krotsza ogniskowa z dokladnie tym samym celem.
-
Renata - glebia ostrosci da sie operowac, co widzialem na innych zdjeciach. Tutaj zdecydowanie mniejsza bylaby ciekawsza.
-
Dol byl dla tego zdjecia dalece wazniejszy niz gora. Wiem, ze chcialas pokazac cala budowle, ale po pierwsze - zabraklo dolu nawet dla samej budowli, a po drugie przed Twoimi oczami rozgrywala sie jakas scena, ktorej nie dalo sie wyeliminowac...wiec trzeba ja wykorzystac.
-
Odrobinke w lewo i znika pol buta , a dlon robi sie cala.
-
Masz tutaj 2 zdjecia w jednym. To raczej noigdy nie pracuje, poza wyjatkiem, gdy opowiada jakas historie. Dla mnie oczywistym bylo podejscie niewielkie do tego luku i zrobienie foty z naturalna ranka. oczywiscie wcale nie trzeba szlifowac sobie zebow na oczywiste foty.
-
niedrogo :)
-
Tu tez pieknie. Szkoda, ze kot nie znalazl sie na tle tego rozswietlonego muru.
-
Wszystko pieknie, procz lewego, dolnego rogu. Ta drobiazg, ale unikniecie spowodowaloby kadr czystszy i jeszcze bardziej przejrzysty.
-
Zdjecie z wielkim potencjalem z uwagi na wspanialy kontrast barwny. Szkoda, ze nie wykorzystalas go do konca.
Pierwsza rzecz - pamietaj, ze mozna kadrowac pionowo. Po drugie - w tym wypadku centralnosc tej czerwieni zupelnie nie wykorzystuje potencjalu, no i po trzecie brakuje dolu...to ostatnie natychmiast pomogloby ci z decentralizacja kadru. jest jeszcze po czwarte...czy nie lepiej chwile poczekac, az czerwieni bedzie wiecej? -
Renata - zdjecie to inna perspektywa. Czesto to, co w trojwymiarze wydaje nam sie ohydne, lub po prostu nieciekawe na zdjeciu wyglada dobrze, lub swietnie. Czasem tylko wymaga pewnej zmiany punktu widzenia (w przyszlosci bede pisal o nim w skrocie POV). Warto jednak korzystac z nauk dziedziny wiedzy nazywanej teoria estetyki. Ta mowi, ze jesli patrzysz na swiat z wysokosci oka stojacej osoby, to zawsze troszke wieksza uwage bedziesz poswiecala temu co na dole, niz temu co na gorze. Druga regula z kolei mowi, ze najczesciej podoba sie nam to, co jest w naszej podswiadomosci znajome. Jesli kadr pokazuje cos innego, to nasza podswiadomosc protestuje przeciw temu.
Teraz rzecz zabawna. Niemal wszyscy , szczegolnie poczatkujacy fotoamatorzy z reguly zadzieraja obiektywy do gory, zeby tylko dla przykladu zmiescic w kadrze szczyt budowli. Przegladnij zdjecia takich wlasnie fotografujacych i zobaczysz, ze bez mala kazdy wiele uwagi poswieca gornym limitom kadru, zapominajac zupelnie o tym , by patrzec jak kadr sie konczy u dolu :)