Komentarze użytkownika marek55, strona 29
Przejdź do głównej strony użytkownika marek55
-
No w tych warunkach, to ciepla byc nie moze :)
-
Oj nie - pomylilem sie...myslalem, ze po prostu przeszedles na tryb b/w :) Co sobie wymysle jakas teorie odnosnie tych barw, to za chwile szlag ja trafia :) To teraz gadaj , jak na spowiedzi ! Cos porobil, ze tak niebiesko?
-
tylko nie fiolet! :)
-
ach teraz widze - zrobiles te foty czarno - bialymi , stad wydalo mie sie w pierwszym momencie, ze masz barwy neutralne :)
-
Grzesiu - nie bardzo rozumiem dlaczego ten snieg jest na wielu zdjeciach taki niebieski, a czasem nawet fioletowy. Czy to Twoj celowy zabieg postprodukcyjny, czy po prostu tak wyszlo? Zupelnie nie rozumie tego, co sie stalo, bo na wielu fotach jednak barwy sa neutralne, niebieski snieg jeszcze jakos zdzierzyc sie da, chociaz az tak niebieski , to juz troche gorzej, ale fioletowy? ...az szczekoscisku dostaje :)
-
Piotrze - fotografia nocna pozwala na bardzo wiele fotograficznej satysfakcji, chociaz tez czasem jest to okupione niezlym guzem i strata sprzetu :)Najlepsze jednak foty powstaja niewiele po zmierzchu, kiedy niebo jest zdecydowanie jasniejsze i nie tworzy potwornego kontrastu z oswietlonymi budynkami. Wtedy mozna miec na tej samej klatce i bez obrobki interesujace niebo i zachowana dobrze fakture i strukture budowli, bez przeswietlen, czy nawet przepalen. Uroku takim pejzazom dodaje rowniez deszcz, czy to wlasnie padajacy, czy tez juz po samym opadzie, kiedy ulice sa mokre i znakomicie odbijaja swiatlo. Takie warunki powoduja jednak pewne problemy z kontrastem, wiec trzeba uwazac.
Zycze powodzenia nastepnym razem.
Jeszcze jedna dygresja - sprobuj do fotek doadc sztafaz. Postacie ludzkie, jesli dobrze ulozone w kadrze potrafia dodac fotom budynkow wiele ciepla. Jednak cos takiego nie bedzie proste przy niskim ISO, a co za tym idzie dluzszym czasem naswietlania :)
-
Gdybys ustawil na czyms aparat i zastosowal mniejsze ISO, a co za tym idzie dluzszy czas, to fontanna bylaby znacznie bardziej efektowna, podobnie jak i calosc fotki. Piotrze - nie mam pojecia czym focisz, ale mam wrazenie, ze foty robisz stosujac zapis w jpegu. Czy nie masz mozliwosci zapisu RAW? To dla trudnych warunkow oswietleniowych juz samo w sobie jest polowa sukcesu.
-
Tutaj znalazles fajna linie prowadzaca w glab kadru. Jednak zwroc uwage na to, ze ta linia ma swoja strone "wewnetrzna", natomiast wiekszosc kadru jest po stronie zewnetrznej.
-
Moim zdaniem lewa nie wspolgra z prawa. Zblizenie sie o pare krokow pozwoliloby Ci na wyeliminowanie lewej.Bardzo istotnym jest , byz podczas robienia fot dokladnie obserwowal caly kadr, a nie tylko jego srodek.Dobrze by bylo rowniez, by ludzie tez wspolgrali z caloscia.
-
Piotrze - spojrz jak tutaj szum bierze gore nad wszystkim. Za wysokie ISO. No i potrzeba albo statywu, albo czegos, na czym aparat mozna polozyc.
-
No w tych warunkach, to ciepla byc nie moze :)
-
Oj nie - pomylilem sie...myslalem, ze po prostu przeszedles na tryb b/w :) Co sobie wymysle jakas teorie odnosnie tych barw, to za chwile szlag ja trafia :) To teraz gadaj , jak na spowiedzi ! Cos porobil, ze tak niebiesko?
-
tylko nie fiolet! :)
-
ach teraz widze - zrobiles te foty czarno - bialymi , stad wydalo mie sie w pierwszym momencie, ze masz barwy neutralne :)
-
Grzesiu - nie bardzo rozumiem dlaczego ten snieg jest na wielu zdjeciach taki niebieski, a czasem nawet fioletowy. Czy to Twoj celowy zabieg postprodukcyjny, czy po prostu tak wyszlo? Zupelnie nie rozumie tego, co sie stalo, bo na wielu fotach jednak barwy sa neutralne, niebieski snieg jeszcze jakos zdzierzyc sie da, chociaz az tak niebieski , to juz troche gorzej, ale fioletowy? ...az szczekoscisku dostaje :)
-
Piotrze - fotografia nocna pozwala na bardzo wiele fotograficznej satysfakcji, chociaz tez czasem jest to okupione niezlym guzem i strata sprzetu :)Najlepsze jednak foty powstaja niewiele po zmierzchu, kiedy niebo jest zdecydowanie jasniejsze i nie tworzy potwornego kontrastu z oswietlonymi budynkami. Wtedy mozna miec na tej samej klatce i bez obrobki interesujace niebo i zachowana dobrze fakture i strukture budowli, bez przeswietlen, czy nawet przepalen. Uroku takim pejzazom dodaje rowniez deszcz, czy to wlasnie padajacy, czy tez juz po samym opadzie, kiedy ulice sa mokre i znakomicie odbijaja swiatlo. Takie warunki powoduja jednak pewne problemy z kontrastem, wiec trzeba uwazac.
Zycze powodzenia nastepnym razem.
Jeszcze jedna dygresja - sprobuj do fotek doadc sztafaz. Postacie ludzkie, jesli dobrze ulozone w kadrze potrafia dodac fotom budynkow wiele ciepla. Jednak cos takiego nie bedzie proste przy niskim ISO, a co za tym idzie dluzszym czasem naswietlania :) -
Gdybys ustawil na czyms aparat i zastosowal mniejsze ISO, a co za tym idzie dluzszy czas, to fontanna bylaby znacznie bardziej efektowna, podobnie jak i calosc fotki. Piotrze - nie mam pojecia czym focisz, ale mam wrazenie, ze foty robisz stosujac zapis w jpegu. Czy nie masz mozliwosci zapisu RAW? To dla trudnych warunkow oswietleniowych juz samo w sobie jest polowa sukcesu.
-
Tutaj znalazles fajna linie prowadzaca w glab kadru. Jednak zwroc uwage na to, ze ta linia ma swoja strone "wewnetrzna", natomiast wiekszosc kadru jest po stronie zewnetrznej.
-
Moim zdaniem lewa nie wspolgra z prawa. Zblizenie sie o pare krokow pozwoliloby Ci na wyeliminowanie lewej.Bardzo istotnym jest , byz podczas robienia fot dokladnie obserwowal caly kadr, a nie tylko jego srodek.Dobrze by bylo rowniez, by ludzie tez wspolgrali z caloscia.
-
Piotrze - spojrz jak tutaj szum bierze gore nad wszystkim. Za wysokie ISO. No i potrzeba albo statywu, albo czegos, na czym aparat mozna polozyc.