2012-01-31

Podróż Na tureckim kazaniu...

Opisywane miejsca: Side, Pamukkale, Alanya, Turcja (673 km)

Przez długi czas nawet nie chciałam słyszeć o wyjeździe do Turcji. Sama nie wiem, dlaczego – uprzedzenia, stereotypy, niewiedza? W końcu jednak dałam się przekonać i nie żałuję! Spodobało mi się wszystko: począwszy od klimatu (zaznaczam, że pierwszy raz polecieliśmy w lipcu), poprzez krajobrazy, zabytki, a na jedzeniu skończywszy (pal diabli liczenie kalorii!).

Nasz hotel znajdował się w miejscowości Titreyengol, kilka kilometrów od Side – znanego kurortu nad Morzem Śródziemnym. Podobno przyjeżdżała tam sama Kleopatra!

Odwiedziliśmy antyczne Side dwukrotnie – pierwsza wycieczka, zorganizowana, nie do końca nas satysfakcjonowała. Nie zapomnę pewnej krzykliwej turystki, oburzonej, że każą jej oglądać jakieś kupy kamieni, zamiast zawieźć do sklepów ze złotem i skórami! My czuliśmy właśnie niedosyt związany z oglądaniem tych starych kamieni… zwłaszcza świątyni Apollina…

• Rejs rzeką Manavgat
  • Port w Side
  • Smaki Turcji
  • Antyczne Side

Pamukkale, czyli Bawełnianą Twierdzę znałam z fotografii. Nie mogłam przepuścić okazji, by zobaczyć to na własne oczy.

Udało mi się częściowo uniknąć rozczarowania, bo poczytałam wcześniej i dowiedziałam się, że przepływ wody jest obecnie regulowany, a turyści nie mogą chodzić, gdzie chcą, a jedynie po specjalnie zbudowanych sztucznych tarasach.

Nie skusiłam się na kąpiel w Basenie Kleopatry – uznałam, że niepotrzebne mi odmładzanie :D Zamiast tego wybrałam samotny spacer w miejscach, gdzie było niewiele osób…

Mimo ogromnego upału z zaciekawieniem obejrzałam (i obfotografowałam!) pozostałości starożytnego miasta Hierapolis na szczycie wzgórza. To było jak podróż w czasie…

• Wapienne tarasy
  • W drodze do Denizli...
  • Hierapolis
  • Basen Kleopatry
  • Pamukkale
  • Opuszczamy Hierapolis

W delfinarium Sealanya po raz pierwszy miałam okazję zobaczyć z bliska te wspaniałe zwierzęta. Żałuję, że pływanie z nimi to droga przyjemność (100 euro za 20 minut)… Poprzestaliśmy więc na pamiątkowym zdjęciu – z delfinem wyskakującym z wody.

• Popływaj ze mną!
  • Witamy w parku rozrywki!
  • Popisy delfinów
Na zakończenie kilka fotografii przyrodniczych :)
  • W hotelowym ogrodzie
  • Restauracja w ogrodzie
  • Owocowe rzeźby

pan_hons (01.02.2013 0:15) +2
    W Turcji spędziłem razem 2 miesiące na włóczędze po kraju, i pokochałem go mocno:) Cieszę się, że także tobie kraj ten się spodobał:) Ja bardzo miło spędziłem czas w Twojej podróży, dużo tutaj fajnych zdjęć:) Pozdrawiam!
  2. koelka
    koelka (09.02.2012 15:40) +4
    Chętnie tam kiedyś wrócę:)
    przedpole (01.02.2012 20:25) +4
    Fajna jest Turcja- blisko,ciepło i tyle wrażeń dostarcza.Ja byłem tam ponad 10 lat temu,ale ciagle dobrze na ten kraj reaguję.Pozdrawiam
  4. asta_77
    asta_77 (01.02.2012 19:30) +4
    Chętnie się kiedyś wybiorę ;)
  5. dzundzula
    dzundzula (01.02.2012 12:35) +4
    Witam. To własnie moje wakacyjne plany w tym roku...
    s.wawelski (01.02.2012 6:26) +5
    Z zaciekawieniem przygladnalem sie Twojej podrozy po Turcji tym bardziej, ze w jednym miejscu nasze szlaki sie zazebily. W sumie Turcja zrobila na mnie wrazenie jednego z najciekawszych krajow, jakie widzialem. Spedzilem tam miesiac przejezdzajac z Istambulu az pod granice z Iranem, ale chetnie bym tam jeszcze wrocil, choc w inny rejon.
  7. voyager747
    voyager747 (01.02.2012 1:21) +5
    to my odkryliśmy Turcję trochę wcześniej i za pierwszym razem też byliśmy w Side