Ustka to znane miasto przede wszystkim turystom. Od kilku lat Ustka konkuruje z Łebą o miano Letniej Stolicy Polski. Ustka słynie ze specjalnie przygotowanych plaże szerokie i piaszczyste powodują że leżenie plackiem jest miłe. A piękne zachody słońca oglądane przy rybce z nadmorskiej promenady na trwale znajdą się w pamięci.
Atrakcje Ustki:
Promenada Nadmorska. Istniała już w 1875 roku. Na przełomie XIX i XX wieku tu koncentrowało się życie towarzyskie letniska odwiedzanego przez klasę średnią Niemców, a także przez bogatych Polaków z Wielkopolski i z zaboru rosyjskiego. Promenada nadmorska prowadzi do końca nadmorskiego parku, gdzie wznosi się niewielka wieża widokowa.
Latarnia Morska w Ustce. Wysokość wieży - 19,5 m. Latarnia morska w Ustce usytuowana jest tuż przy nadmorskim deptaku przy wejściu na portowe molo. Pierwotnie latarnią była aparatura Fresnela z bębnową soczewką i lampą oliwną jako źródło światła. Latarnia w Ustce przetrwała bez szwanku II Wojnę Światową i została uruchomiona już 15 listopada 1945 roku. W 1993 roku latarnia morska w Ustce została wpisana do rejestru zabytków. Źródłem światła jest układ optyczny składający się z dwupozycyjnego zmieniacza z żarówkami o mocy 1000W i cylindrycznej soczewki o średnicy 1 m. Światło jest widoczne tylko od strony morza.
Stara Ustka. Klimat starej portowej osady znaleźć można jeszcze wśród rybackich domów w kwartale wytyczonym ulicami Marynarki Polskiej i Kosynierów. Zachował się tu jeszcze układ uliczek średniowiecznej wsi. Najważniejszym jej punktem był Kapitański Zaułek, czyli skwer porośnięty półkoliście przez stare lipy w miejscu, gdzie ul. Marynarki Polskiej skręca w lewo do portu. Tu przez pół tysiąclecia stał kościółek pod wezwaniem Św. Mikołaja, patrona kupców i żeglarzy i tu aż do początków XIX wieku grzebano zmarłych. Wokół stały domy szyprów rybackich i kapitanów słupskich statków handlowych. Kościółek rozebrano w 1889 roku.
Mola. Współczesne kamienne mola to efekt wielkiej rozbudowy z lat 1863 i 1899-1903. Po drugiej stronie Słupi, 0.5 km na zachód znajduje się niedokończone trzecie molo, pozostałość po gigantycznej inwestycji hitlerowskiej, rozpoczętej wiosną 1938 r., zakończonej 20 września 1939 roku. Nowe molo miało mierzyć ponad półtora kilometra długości