Oj, jak miło było poczuć ciepły dotyk powietrza tuż po wyjściu z samolotu. Tym bardziej, że wylatując z Polski żegnał nas deszcz i temperatura znacznie niższa niż ta na Krecie.Spędziliśmy na Krecie tydzień. Na dwa dni wynajęliśmy samochód, dzięki czemu mogliśmy poznać choć niewielką część tej pięknej wyspy.

• Kreta1
  • Kreta25
  • Kreta26
  • Kreta27

Do jaskini wspinamy się stromymi schodami. Wewnątrz znajdują się różne formy skalne. Jest też niewielka kapliczka, w której możemy zapalić świeczkę.

• Kreta28
  • Kreta29
  • Kreta30
  • Kreta31
  • Jaskinia Agia Sofia

Cudowna plaża z krystalicznie czystą wodą. Duże płycizny umożliwiają "spacer" nawet kilkanaście metrów od brzegu, nie tracąc jednoczeście gruntu pod nogami. Miejscami można znaleźć różowy piasek oraz mnóstwo muszelek o przeróżnych kształtach.

Elafonissi ma dosyć dużą powierzchnię. Dzięki czemu każdy z turystów może znaleźć zaciszne miejsce na odpoczynek.

• Elafonissi

Wg legendy jeden ze stopni wiodących do klasztoru został wykonany ze złota, ale jest on niewidoczny dla grzeszników. Stąd też wywodzi się nazwa: Kościół Najświętszej Marii Panny ze Złotym Stopniem.

• Klasztor Chryssoskalitissa
  • Widok z klasztoru
  • Img 3295

Jadąc z Rethimnonu na południe, tuż przed miejscowością Armeni znajduje się późnominojska nekropolia. Do dziś zostało odsłoniętych ok. 200 grobowców, w których znajdowały się sarkofagi, naczynia, biżuteria itp. Groby wykute są w miękkiej skale, mają formę podłużnych korytarzy. Do tych, które znajdują się nieco głębiej prowadzą schody.

• Nekropolia minojska

Składa się z dwóch klasztorów: "dolnego", który leży kilka km od morza i jest niezamieszkały oraz "górnego". W czasie największego rozkwitu posiadłości należące do klasztoru rozciągały się od Morza Libijskiego do Morza Kreteńskiego. Dzisiaj natomiast w klasztorze mieszka jedynie kilku zakonników. Jednego z nich miałam okazję zobaczyć, jak siedział na krzesełku, obierał liście laurowe z gałęzi, które przyniósł do klasztoru i czujnym okiem przyglądał się turystom oglądającym wnętrze:)

• Klasztor Preveli

Dziś z wybudowanego w 1371r. zamku pozostały jedynie ruiny. Można sobie tutaj zrobić małą przerwę w podróży, zajść na pobliską plażę i popływać w krystalicznie czystej wodzie Morza Libijskiego.

• Frangokastello

O wąwozie dowiedzieliśmy się w wypożyczalni, z której braliśmy samochód. Pracująca tam kobieta poleciła nam kilka miejsc wartych odwiedzenia. Część z nich była już w naszych planach. Natomiast o wąwozie usłyszeliśmy po raz pierwszy i postanowiliśmy tam pojechać.

W miasteczku Hora Sfakion należy skręcić w kierunku Aradeny. I zaraz za Hora Sfakion zaczyna się: wspaniałe widoki i ...... serpentyny. Serpentyny jakimi do tej pory nie jechałam; odcinki około 100, 200 metrowe, po czym skręt o 180 stopni i znowu do góry. Nie polecane dla osób mających lęk wysokości. Po drodze oczywiście spotykaliśmy w kliku miejscach kozy leżące na drodze, które jakoś nie miały zbytniej ochoty, ąby nam ułatwić przejazd.

Nad wąwozem na wysokości 138m zawieszony jest metalowy most. Ma szerokość wystarczającą, aby mógł nim przejechać samochód osobowy. Przyznam się, że na most weszłam z trzęsącymi się nogami.... ale warto, bo wrażenia są do dziś. Na dno wąwozu można zejść ścieżką i po około 2,5h marszu można dotrzeć do morza.

• Wąwóz Aradena
  • Kreta
  • Serpentyny
  • na zakręcie

Drugie co do wielkości miasto na Krecie. Warto przespacerować się wąskimi uliczkami, zajrzeć do sklepików i galerii oferujących ciekawe pamiątki, zjeść jakiś grecki specjał w jednej z licznych tawern.

• Img 3669
  • Img 3861

1. aniachal
    aniachal (27.10.2013 12:22) +1
    Szkoda, że nie da się dać plusa drugi raz ;) Daję tu: ++ ;)
  2. sangha
    sangha (14.09.2012 20:38) +1
    Dzięki za możliwość obejrzenia Krety. Tam nie byłam, odwiedziłam 2 mniejsze greckie wyspy. Podobają mi się opisy podróży.Są krótkie, ale bardzo trafne.A zdjęcia cieszą oczy kolorami.Najwięcej jest w nich oczywiście niebieskiego.
    pan_hons (14.08.2012 20:56) +1
    Nigdy nie byłem w Grecji, dlatego z wielką ciekawością obejrzałem Twoją podróż:) Wiele tu pięknych miejsc do obejrzenia, zarówno zabytków jak i przyrody - choć to tylko wyspa. Zdecydowanie warto tam kiedyś pojechać i u mnie Kreta na pewno jest na takiej liście:) Duży plus na podróż i za wiele pięknych zdjęć:) Pozdrawiam serdecznie!
    lmichorowski (16.06.2011 21:23) +2
    Aniu, Twoja Kreta nie powaliła mnie na kolana ... ale tylko dzięki temu, że przewidując tę ucztę zająłem wygodną pozycję przy komputerze. Wspaniałe zdjęcia, barwy, nastroje i klimaty. Wręcz czuje się to wspaniałe, śródziemnomorskie słońce. Pozdrawiam
    pt.janicki (12.04.2011 16:17) +2
    ...jak to się stało, że przegapiłem tak dużą część wspaniałej podróży?
  6. city_hopper
    city_hopper (18.02.2011 11:15) +3
    Bardzo lobię Kretę. Byliśmy tam dwa razy i pewnie jeszcze wrócimy. Część z pokazanych przez Ciebie miejsc pozostaje mi nieznana, co czyni motywację tym silniejszą :-) Piękne kolorowe fotki :-)
  7. wojtass83
    wojtass83 (04.01.2011 22:20) +4
    Super zdjęcia aż mi słońce w pokoju zaświeciło.Pozdrawiam
  8. bartek_sleczka
    bartek_sleczka (26.12.2010 14:48) +5
    Piękne miejsce i świetnie pokazane. W tamtych stronach jeszcze nie byłem, ale coraz bardziej widzę, że sporo tracę. Dzięki za fajne zdjęcia. bARdzo lubię takie detale jak w Chania.
    Pzdr/bARtek
  9. kubdu
    kubdu (11.10.2010 22:07) +3
    Widziałażech i zapomniała. I dalej jest ! Wstyd mi. Nie zmienia to faktu, że w niesamowitych zdjęciach i niesamowitych miejscach może niebawem się pojawić. 3XTAK.
  10. czerwony_arbuz
    czerwony_arbuz (10.10.2010 23:44) +3
    dziękuję:) pierwsza strona była w tym tygodniu:)
  11. kubdu
    kubdu (10.10.2010 23:40) +3
    Spodziewam się jutro coś na I stronie zobaczyć. Halo Admin, rzuć okiem !
  12. kubdu
    kubdu (10.10.2010 22:04) +3
    Wielki plus Arbuziku, wielki ! Piękne zdjęcia. I kobiecą rękę, a właściwie oko, tu widać. Relaksowałam się i bawiłam wyśmienicie. A i w miniaturkach całość w podróż zebrana wygląda bosko.
  13. freemarti
    freemarti (05.10.2010 21:09) +4
    My płynelismy statkiem :))
    Pieknie Aniu fajnie było powspominac :D
  14. voyager747
    voyager747 (04.10.2010 22:45) +5
    Tam jest trudno dojechać, można też statkiem, my dzielnie samochodem się wspinaliśmy, a potem pieszo. Na pewno warto.
  15. czerwony_arbuz
    czerwony_arbuz (04.10.2010 22:11) +4
    No i Voyager mnie uprzedził z odpowiedzią:) Wszystko się zgadza: prawo jazdy międzynarodowe nie jest potrzebne, a benzyna rzeczywiście po 1,5 euro. Karta kredytowa również nie jest potrzebna; zostawialiśmy paszport na czas wypożyczenia auta. My wypożyczyliśmy Opla Corsę za 38euro/dzień. Na serpentynach sprawował się świetnie. Z resztą z tego co widziałam większość turystów jeździła małymi autkami.

A na Balos niestety nie byliśmy .... czego bardzo żałuję.
  16. voyager747
    voyager747 (04.10.2010 19:51) +4
    na Balos dojechaliśmy kiedyś Cinqecento :)
  17. voyager747
    voyager747 (04.10.2010 19:50) +4
    to może ja odpowiem Aggie, prawo jazdy wystarczy polskie, benzyna droga po 1.5 euro za litr, mały samochód ok. 30-35 euro za dzień,wystarczy zwykły samochód Micra itp.
  18. siuniek
    siuniek (04.10.2010 14:18) +4
    Aniu - po prostu pięknie. Ach rozmarzyłam się, może za rok na wakacje ?
  19. fiera_loca
    fiera_loca (02.10.2010 0:41) +5
    pieknie!
  20. czerwony_arbuz
    czerwony_arbuz (01.10.2010 20:09) +6
    żeby grecki budżet trochę podreperować ;)
  21. voyager747
    voyager747 (01.10.2010 19:29) +6
    Kryzys kryzysem, a wszyscy w tym roku w Grecji :)