2013-11-01
Kolejka na granicy polsko - ukraińskiej była całkiem spora ale minęliśmy ją całą i zajeliśmy pierwsze miejsce w kolumnie samochodów, potem już tylko trzeba było udać głupa że my nie wiedzieliśmy my pierwszy raz, i co teraz mamy zrobić? Nieważne że Sebastian raptem tydzień temu był na Ukrainie. Udało się nie musieliśmy stać 12 godzin w kolejce, a całe przejście przez granice chyba zajęło nam z 2 godzinki.Koło 6 rano byliśmy pod Kijowem w lesie , robiliśmy drzemke co poniektórzy przechadzkę w te i z powrotem po lesie, zimno pieruńsko było.Po drzemce pojechaliśmy do hostelu w którym już mogliśmy się zacheck'inować.(Kiev Central Station Hostel http://www.hostelbookers.com/hostels/ukraine/kiev/51375/)Okazało się że nasze lokum prowadzone jest przez Brazylijczyka i Polkę, którzy są parą. On przyleciał kiedyś sobie do Europy pojeździć na rowerze, wylądował w Stambule i tak sobie jechał jechał przez cały kontynent aż zajechał na Ukrainę gdzie mu sie skońćzyła wiza, oddelegowano go do Polski gdzie poznał swoją obecną dziewczynę, wyrobił papiery ale nie miał pieniędzy żeby wracać do Brazylii, musiał za to wrócic po rower na Ukraine, najął się w jakimś hostelu na recepcji i rozmyślał co by tu zrobić w życiu zeby zawsze mieć wakacje - odpowiedź nasunęła się sama - otworzyć własny hostel. No i faktycznie tak zrobili, kiedy odwiedzają ich ludzie z całego świata to sami czują się jakby byli na wakacjach, a w sezonie zimowym gdy jest mały ruch zamykają swój interes i zazaoszczędzone pieniądze lecą gdzieś na 3 miesiące.Teraz otworzyli drugi hoste w Rumuni. Można? ... Można się natchnąć:)

Ruszyliśmy w miasto mijając różne stragany, obiekty sakralne przy których można było kupić sobie kopuły z krzyżami na własną chałupę:) Nie były tanie więc sobie darowałem.Do metra pędem bo stacja Arsenalna jest najgłębszą na świecie na głębokości 105 m. na sam dół trzeba zjechać trzema ruchomymi schodami, nawet to jest męczące, wiele ludzi poprostu siedzi na tych schodach i czeka aż dojedzie.
Poprosiiśmy koleżankę by nas zaprowadziła na sławną kijowską siłownię w plenerze. Nie było dla niej zrozumiałe czemu chcemy tam iść, ale chcieliśmy wszystkiego co unikatowe. Siłownia usytuowana jest przy Dnieprze gdzie podobno spotkac można wielu ekshibicjonistów, faktycznie podczas naszego pobytu również tam byli biegając na golasa po plaży - czemu to nigdy nie mogą być jakieś fajne dziewczęta?
Siłownia jest unikalna gdyż zrobiona ze złomu,było cakiem sporo ludzi na niej mimo chłodu na dworze.
Głupota zaczęła się załączać gdy zobaczyliśmy w parku wielki napis Jungle Cat od tej pory towarzyszył nam nasz wyimaginowany sierściuch, na którego zwalaliśmy różne wypadki losowe które sie działy dookoła.
Wróciliśmy na hostel się trochę zdrzemnąć bo wieczorem byliśmy umówieni już na bajlando.Bartek zauważył ze jakis nieznany numer do niego ponadto twierdził że zawsze do niego dzowni jakis nieznany numer jak jest za granicą, na początku twierdził że w numerze jest 444 ale zaraz coś już pokrecił i mówił że to było 666 więc zgodnie stwierdziliśmy że to Szatan do niego wydzwania. W pubie grała muzyczka na żywo, po kilku głębszych parkiet zapłonął tradycyjnie, gadka z dziewczynami zaczęła się powoli lepiej kleić a świat wirować dookoła. Bartek był już dobry więc nawiązując do poprzedniej rozkminy stwierdziłem że z tego nieznanego numeru 666 to nie zdziwię się jeśli to on będzie do mnie dzwonił - i tak ksywka wyjazdowa została przyklepana - Szatan z Prypeci :D