Podróż Indonezja - Lombok , czyli ostra papryczka z rajskimi plażami - Singiggi

Z lotniska bierzemy taksówkę i jedziemy do Singiggi na zachodnim wybrzeżu.Tu wypożyczamy samochód(ok.22 dolary dziennie z ubezpieczeniem),którym zamierzamy zwiedzać wyspę.
Troszkę na północ od Singiggi znajdujemy nocleg w położonym na plaży hostelu(cena od 7 do 15 dolarów),prowadzonym przez troszkę ekscentryczną,ale bardzo miłą Angielkę.Bambusowe bungalowy ukryte były wśród gęstej roślinności.W łazience chodziło się po kamieniach,ponoć to zdrowe.Właścicielka promowała również zdrowy styl życia,serwowano lokalne wegetariańskie potrawy. Jadło się przy wspólnym stole,a siedziało na podłodze.Do picia woda,ponoć oczyszcza organizm.Po dłuższym pobycie można byłoby się tam nieźle odchudzić i oczyścić-).W kuchni znaleźliśmy lodówkę z piwem i można było się częstować,zaznaczając w zeszycie kreskami, ile butelek się wypiło.Rachunek wystawiany był podczas opuszczania hostelu.W domkach na tarasie wisiały hamaki i można się było bujać do woli.Marek się tak ochoczo bujał,że hamak się zerwał.Nie wiem,czy z powodu zużycia materiału,czy po tej wegetariańskiej diecie.
Singiggi to najbardziej znana turystyczna miejscowość na Lombok.Sporo tu restauracji,hosteli,hoteli i sklepików.My po rozpakowaniu  pojechaliśmy rozejrzeć się po okolicy.Wstąpiliśmy do jednej z restauracji,po chwili weszła tu spora grupa kobiet i mężczyzn.Byli to Muzułmanie.Panowie zamówili wodę, a kobiety zabrały się za karaoke!Dla mnie szok!Dziewczyny śpiewały i tańczyły rewelacyjnie,ja filmowałam,panowie spali przy stołach.Z dziewczynami sobie potańczyłam.Totalny odlot!
W tej części wyspy znajdują się malownicze zatoki i piękne plaże.My jeździliśmy o wschodzie i zachodzie słońca na jeden z punktów widokowych,gdzie podziwialiśmy Gunung Agung na sąsiedniej Bali.Stąd również można było podziwiać niedalekie Gili Trawangan,Gili Meno i Gili Air.
  • Ortodoksyjny islam?
  • Plaże Sengiggi
  • Perama
  • Sengiggi
  • Nasz ulubiony punkt widokowy.