Komentarze użytkownika dino, strona 1329
Przejdź do głównej strony użytkownika dino
-
-
próbowałem statyw wersję light - lepiej go w ogóle nie brać,
mam Manfrotto 190ProB + dwie różne głowice, no jeszcze jakiś wężyk, czy pilot się przydaje, bo już jak to wszystko rozłożysz to aż tak nie zależy Ci na czasei nawet włączasz w aparacie blokadę lustra...
-
po prostu sylwesterz lub dino - łatwo zidentyfikować - pbase.com, FotoCommunity i plfoto - drugi na dfv.pl
-
dość prosto jest tutaj podane: http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8315 cały cykl
oraz
http://www.dfv.pl/home.html w zakładce Szkoła Fotografii - podstawy
i Fotoporady - jak to działa - naprawdę jest to podane łatwym językiem i są przykłady - możesz nawet zaprenumerować wersję elektroniczną DFV
-
cholera - to prawdziwe wyzwanie,
trochę się boję, czy mnie inni fachowcy nie zjadą - tu możemy wrócić do dyskusji na temat profesjonalizmu, itd...
-
zfiesz - kurs fotografii to robili profesjonaliści z GW w czasie wakacji, razem z konkursem, ale jak chcesz to mogę Ci wskazać trochę źródeł :)
-
przecież to naprawiłem :)
-
miałem okazję z prawdziwą przyjemnością trochę Cię poszpiegować :) w kilku miejscach też jestem :)
-
używam sporadycznie DRI, ale większość to lekko korygowane RAWy (CaptureOne + PhotoShop) - jak mogło się stać, że jeszcze na to nie zaplusowałem? :)
-
nie kłaść!
-
próbowałem statyw wersję light - lepiej go w ogóle nie brać,
mam Manfrotto 190ProB + dwie różne głowice, no jeszcze jakiś wężyk, czy pilot się przydaje, bo już jak to wszystko rozłożysz to aż tak nie zależy Ci na czasei nawet włączasz w aparacie blokadę lustra... -
po prostu sylwesterz lub dino - łatwo zidentyfikować - pbase.com, FotoCommunity i plfoto - drugi na dfv.pl
-
dość prosto jest tutaj podane: http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8315 cały cykl
oraz
http://www.dfv.pl/home.html w zakładce Szkoła Fotografii - podstawy
i Fotoporady - jak to działa - naprawdę jest to podane łatwym językiem i są przykłady - możesz nawet zaprenumerować wersję elektroniczną DFV
-
cholera - to prawdziwe wyzwanie,
trochę się boję, czy mnie inni fachowcy nie zjadą - tu możemy wrócić do dyskusji na temat profesjonalizmu, itd... -
zfiesz - kurs fotografii to robili profesjonaliści z GW w czasie wakacji, razem z konkursem, ale jak chcesz to mogę Ci wskazać trochę źródeł :)
-
przecież to naprawiłem :)
-
miałem okazję z prawdziwą przyjemnością trochę Cię poszpiegować :) w kilku miejscach też jestem :)
-
używam sporadycznie DRI, ale większość to lekko korygowane RAWy (CaptureOne + PhotoShop) - jak mogło się stać, że jeszcze na to nie zaplusowałem? :)
-
nie kłaść!
Można to uzyskać tylko korzystając z dużej wartości przesłony (oznaczanej F) - najlepiej od F8 do F22, im więcej tym lepiej dla głębi. Czyli aparat ustawiasz w tryb preselekcji przesłony AV i zakładasz, że dobierze Ci odpowiednio czas naświetlania, aby uzyskać właściwą ekspozycję (obrazek ma być nie za ciemny, ani nie za jasny). Zazwyczaj wtedy, jeśli nie jest dostatecznie jasno, czas migawki przyjmuje wartości więcej niż 1/30 sek, czyli np. 1/2 s, 1 s itd. Wtedy nie ma szansy, żeby zdjęcie wyszło z ręki ostro i dlatego potrzebny jest statyw. Żeby aparat w trakcie zwalniania migawki nie wpadł w wibracje (co też powoduje utratę ostrości) powinno się włączyć blokadę lustra (mówimy o aparatach SLR - lustrzankach): http://www.dfv.pl/poradniki_jak_dziala.html?id=687
Jest jeszcze jedna rzecz związana z utratą ostrości, którą przy krajobrazie się trochę zaniedbuje - o co chodzi? - otóż światło przechodząc przez soczewki podlega rozszczepieniu (dyfrakcji) na małym otworku migawki (duża wartość F, np. F22) powodując obniżenie ostrości. Zatem musimy osiągnąć kompromis - duża głębia, czy większa ostrość zdjęcia.
Dodatkowo musisz wybrać sposób pomiaru światła, których mamy w lustrzance zazwyczaj trzy: matrycowy, średnio ważony i centralny (jakby tam nazwać inaczej). Czasem występuje też czwarty - pomiar punktowy.
No i jeszcze specyficzna rzecz dla cyfrówek - balans bieli.
W każdym aparacie jest kilka pokręteł i sporo kombinacji :)
Mam nadzieję, że nic nie pokręciłem.