Otrzymane komentarze dla użytkownika mapew, strona 1488
Przejdź do głównej strony użytkownika mapew
-
Marku - dzięki za wizytę i +++++
-
Granada - sorry, zapomnialem podpisac :-)
-
hummerem lepiej - nie trzeba takiej kondycji :-)
-
... i wyobrazic jak tu bylo dawniej, jak wszystkie budowle staly
-
tez takie, ktore znikaja na pustyni? :-)
-
to bylby nastepny wulkan do Twojej bogatej kolekcji :-)
-
z kanalu Panamskiego skorzystalo w 2005 roku okolo 14.000 statkow, obroty wynosily 1,36 miliarda US$.
Ilosc przewozonych towarow wynosi 6% handlu swiatowego.
Dokladnie 2lata temu (wrzesien 2007 r) rozpoczeto rozbudowe kanalu, tzn. budowe nowych szerszych sluz bok tych juz istniejacych, bo obecne nowoczesne statki sa za szerokie (obecnie szerokosc sluz wynosi 34 m, nowe beda 55 m szerokie).
Decyzje o rozbudowie podjeto, bo grozilo, zepowstanie konkurencja, bo istnialy plany budowy nowego kanalu np. na pograniczu Nikaragua/Kostaryka czy przez Meksyk lub tez przewoz towarow pociagami np. przez Kostaryke.
Jeszcze jedna ciekawostka: najwyzsza dotychczasowa oplata za statek kontenerowy wynosila 317.142 US-$ (w maju 2008r za statek MSC Fabienne. W pazdzierniku 2007 r dwa norweskie statki pasazerskie (turystyczne) zaplacily po 313.000 US$
-
to faktycznie zasadniczo zmienia postać rzeczy!:-) ciekawi mnie tylko nadal, jak znaczący to wydatek dla armatorów. w sensie, jaki udział w kosztach rejsu ma opłata za kanał. no i oczywiście jak to się ma do zysku z takiego rejsu.
-
A no tak, już widzę dlaczego wydaje się tanio, bo źle napisałem, to nie 20 a 200 tys. dolarów :) To już jest parę samochodów.
-
Cie choroba! Ale widok!! Jade do Nikaragui! :-))
-
Marku - dzięki za wizytę i +++++
-
Granada - sorry, zapomnialem podpisac :-)
-
hummerem lepiej - nie trzeba takiej kondycji :-)
-
... i wyobrazic jak tu bylo dawniej, jak wszystkie budowle staly
-
tez takie, ktore znikaja na pustyni? :-)
-
to bylby nastepny wulkan do Twojej bogatej kolekcji :-)
-
z kanalu Panamskiego skorzystalo w 2005 roku okolo 14.000 statkow, obroty wynosily 1,36 miliarda US$.
Ilosc przewozonych towarow wynosi 6% handlu swiatowego.
Dokladnie 2lata temu (wrzesien 2007 r) rozpoczeto rozbudowe kanalu, tzn. budowe nowych szerszych sluz bok tych juz istniejacych, bo obecne nowoczesne statki sa za szerokie (obecnie szerokosc sluz wynosi 34 m, nowe beda 55 m szerokie).
Decyzje o rozbudowie podjeto, bo grozilo, zepowstanie konkurencja, bo istnialy plany budowy nowego kanalu np. na pograniczu Nikaragua/Kostaryka czy przez Meksyk lub tez przewoz towarow pociagami np. przez Kostaryke.
Jeszcze jedna ciekawostka: najwyzsza dotychczasowa oplata za statek kontenerowy wynosila 317.142 US-$ (w maju 2008r za statek MSC Fabienne. W pazdzierniku 2007 r dwa norweskie statki pasazerskie (turystyczne) zaplacily po 313.000 US$ -
to faktycznie zasadniczo zmienia postać rzeczy!:-) ciekawi mnie tylko nadal, jak znaczący to wydatek dla armatorów. w sensie, jaki udział w kosztach rejsu ma opłata za kanał. no i oczywiście jak to się ma do zysku z takiego rejsu.
-
A no tak, już widzę dlaczego wydaje się tanio, bo źle napisałem, to nie 20 a 200 tys. dolarów :) To już jest parę samochodów.
-
Cie choroba! Ale widok!! Jade do Nikaragui! :-))