Warunkiem udanej wyprawy jest określenie czego się chce, właściwe zaplanowanie wyjazdu, rozeznanie miejsca i na koniec konsekwentna realizacja planu. Wiadomo, że na początku marca najlepiej wybrać się w góry na narty... No więc pojechaliśmy nad morze - i do tego bez nart (ani biegówek nie wzięliśmy, ani nart wodnych). Net bardzo nam pomógł w wyborze i poznaniu miejsca, w którym chcieliśmy spędzić urlopik. Wiedzieliśmy dobrze, czego chcemy poza sezonem w cichej rybackiej wsi na pustych plażach i w wolnych od mas ludzkich lasach. Naszych gospodarzy poznaliśmy telefonicznie i e-mailowo przed wyjazdem, nasze przyszłe lokum też... także okoliczne miejscowości były nam znane i mniej-więcej wiedzieliśmy, jakich atrakcji turystycznych można się spodziewać w okolicy.  Na miejscu poznaliśmy zaraz pierwszego dnia plan wsi, oraz plany sąsiednich miejscowości (specjalnie nie piszemy "wsi", bo to raczej kurorty letnie, podobnie jak i Kąty Rybackie, które łączą w sobie dwie funkcje: prawdziwej, rybackiej wsi jak i ośrodka letniskowego). Warto było na początku poznać najciekawsze zabudowania wsi, do których należy kościół z wieloma rybackimi akcentami, jak i wiele domów... Najfajniejszy jednak jest Zielony Domek, w którym mieliśmy ciepły pokoik z telewizorem (całkiem nieprzydatnym nam), z bezprzewodowym netem, u gospodarzy, u których od razu poczuliśmy się jak w rodzinie, albo nawet jak u siebie :)
  • Kąty Rybackie
  • Kościół W Kątach nocą
  • Kościół w Kątach w dzień
  • Śruba na ścianie kościoła
  • "Sternik" za sterem
  • Kosciół w sasiedniej Stegnie
  • We wnętrzu koscioła w Stegnie
  • Domy...

Być nad morzem i nie plażować?!... niepodobna. Dopiero teraz, między sezonami (czytaj najazdami) letnikowymi można odebrać prawdziwe piękno nadmorskiej plaży, urok wydm, posłuchać śpiewu ptaków z akompaniamentem wiatru w gałęziach... Ech, fotki nie są w stanie pokazać wszystkiego...

• Z lasu na plażę
  • Z plaży w las
  • Spacer plażą
  • Nasza mała Arktyka
  • Na plaży
Od słonej wody trzeba zwrócić się ku słodkiej wodzie, ale Zalew Wislany skuty lodem. Biało tu, niebiesko, brązowo wśród trzcin i złoto we wschodzącym słońcu...
  • Lód
  • Port w Kątach Rybackich
  • W trzcinach
  • 1W trzcinach

Kąty Rybackie.

Kąty RYBACKIE!!

Na Zalewie lód rybakom przeszkadza, ale na Zatoce nie. Wrócić więc trzeba nad morze, żeby się spotkać z tym, co w Kątach najwazniejsza - z rybactwem

...i móc poznać pracę tych, którzy tu najważniejsi - rybaków

/o smaku ryb pod każdą postacią -a wiele z nich można samemu przyrządzić- nie bedę pisał, by nie narobić Wam apetytu nie do zaspokojenia, ale ujedliśmy się do syta i dorszy i turbotów i... u siebie z patelni i u naszych gospodarzy wprost z wędzarni.../

• Przystań
  • W przystani
  • Na kutrze
  • Kutry
Jak już o ptakach mowa, to są one naszymi nieodłącznymi towarzyszami ...a my im się rewanżujemy i idziemy towarzyszyć im nawet w rezerwacie
  • Ptaki

Właściwie to co tu pisać?... Skupimy się na zachodach słońca - o tej porze roku słońce zachodzi bardzo wcześnie, piękny zachód nastraja wspaniale na całą resztę dnia i nocy.

Każde miejsce nad morzem chwalić się może najładniejszymi wschodami lub zachodami słońca, ale nam się wydaje, że najładniej jest w Kątach Rybackich w marcu

• zachód nad morzem - rybak
  • zachód nad morzem- kuter
  • zachód nad morzem - kuter
  • zachód nad morzem - postać