Podróż Maroko cz.7 Atlas Wysoki - Cathedral Rock

Wyjezdzamy wczesnie rano majac piekne widoki na jezioro El-Oidane.Chcielismy dotrzec do doliny rzeki Ahansal i  i zobaczyc Cathedral Rock.

Według mapy droga miała być asfaltowa.Czekała nas niespodzianka.Juz na początku okazalo się,ze droga jest nieutwardzona i sypka. Poczatkowo spotykaliśmy jakies male osady i wieśniaków na osiołkach,dalej juz nikogo.Po minieciu ostatniej miejscowości nie mielismy internetu i zasiegu telefonicznego. Dojechalismy do rzeki,jesienia wody tu niewiele,ale wiosna odbywaja się splywy kajakowe.

Naszym oczom ukazala się Cathedral Rock ,jedno z najciekawszych miejsc w Maroko.Ma około 1 tys.metrów wysokości.Przyjezdzaja tu pasjonaci wspinaczki,my nie spotkaliśmy nikogo.Nad rzeką było bardzo przyjemnie,potem przestalo być zabawnie.Nieutwardzona i bardzo eksponowana droga wiła się coraz bardziej w gore.Mam lek wysokości i dla mnie to był ciezki sprawdzian.Marek prowadzil i musial być bardzo skoncentrowany.Staralam się nie wpaść w panike.Droga nie miala konca.Po lewej skaly,po prawej przepasc,a raczej ogromna,piękna dolina.Kiedy zobaczylam Cathedral Rock z gory,wyglądała jak mala gorka.Doliny porośnięte sa lasem cedrowym,widoki przecudowne.Kiedy tylko nadarzyła się okazja,aby się zatrzymać,wypiłam pół butelki rumu,żeby się uspokoić.Najgorsze były zjazdy w dół i zakręty.Na sypkiej nawierzchni łatwo stracić przyczepność.

Wjechaliśmy na wysokość 2725 metrów n.p.m nie spotykając po drodze nikogo.Nie jest to jakas imponujaca wysokość,ale dlugo nie mogłam dojsc do siebie,jak z tej drogi zjechaliśmy.Na taką wyprawę trzeba przeznaczyć cały dzień,zabrać zapas jedzenia i picia.Na dodatek powiadomic kogos,gdzie jedziemy i jaką droga.Tu nie docieraja autokary z wycieczkami.

Znam ludzi,którzy uwielbiaja adrenaline.Polecam im wiec te droge i Cathedral Rock.