Z Rużomberka wyszliśmy na Wielki Chocz szlakiem najpierw czerwonym obok zamku Likava, następnie szlakiem niebieskim i zielonym.  Szlak jest najpierw łagodny, dopiero ostatnie odcinki szlaku zielonego są nieco trudniejsze. Widok ze szczytu jest rewelacyjny. Na północy widać Babią Górę i Pilsko, na północnym wschodzie Tatry Wysokie z Rohaczami i Jezioro Liptowskie, na południowym wschodzie Tatry Niskie i na Zachodzie Wielką Fatrę. Z Wielkiego Chocza mieliśmy zejść czerwonym szlakiem do miejscowości Lucky, ale po dodze zmieniliśmy trasę i poszliśmy do miejscowości Turik, a wodospad w Luckach zostawiliśmy sobie na inny dzień. Pierwszy odcinek zejścia ze szczytu jest dosyć trudny, ponieważ jest dość duża różnica poziomów na niewielkim odcinku. Ogólnie trasa ma dużą różnicę wzniesień - 1114 metrów. Z Turika przeszliśmy do Turiczka i stamtąd pociągiem pojechaliśmy do Liptowskiego Mikułasza.
  • Zamek Likava
  • Na szlaku. W głębi Rużomberk
  • Rużomberk
  • Na szlaku. Wielki Chocz
  • Na szlaku
  • Widok ze szczytu na stronę północną