Podróż Za kołem polarnym... - u św. Mikołaja

2009-07-15

po przekroczeniu granicy Fińskiej postanowiłyśmy odwiedzić św. Mikołaja.

Od granicy do Rovaniemi jechałyśmy piękną drogą. Od razu zwróciłyśmy uwagę na radary i ograniczenia prędkości. Wszyscy kierowcy zawsze zwalniali samochody i nie przekraczali przepisów, mandaty pewnie też mają wysokie.

Park Santa Claus już zamykali, podjechałyśmy dalej na linię koła podbiegunowego. Dobrze, że byłyśmy późnym popołudniem, kiedy wszystkie autokary odjechały, to można było w miarę spokojnie zrobić sobie fotkę na linii Arctic Circle. Zaraz obok mieści się urząd pocztowy skąd można wysłać kartkę z pozdrowieniami z okolicznym stemplem. Cały punkt to typowa komercja pod Mikołaja i koło podbiegunowe.

Zapomniałabym dodać, że samego Świętego nie było, tylko jego elfy.

Ponieważ tego dnia dość dużo padało, postanowiłyśmy wynająć domek. Kempingi były zajęte, znalazłyśmy w końcu domek w jakimś ośrodku sportowym pod skocznią. Full wypas, nawet z sauną, kosztował nas chyba najdrożej, bo całe 114 euro.Jak zapłaciłyśmy za domek to oczywiście przestało padać, więc poszłyśmy pozwiedzać miasto.

Pojawiły się pierwsze reniferki - taka informacja dla kierowców - jak kierowcy samochodów jadących z naprzeciwka będą wam mrugać światłami to nie znaczy, że za zakrętem stoi policjant z radarem tylko należy zwolnić, bo po szosie łażą renifery. Jak się nie jedzie w grupie samochodów, tylko samotnie to naprawdę należy uważać, bo przeważnie renifery zauważa się w ostatniej chwili, przed samochodem i łatwo o wypadek. To samo dotyczy owieczek. My spotakłyśmy jeszcze małe liski, bawiące się na drodze i dwa śpiące koty, bardzo niezadowolone, że je budzimy w środku nocy.

• drogowskazy
  • łąka
  • u św. Mikołaja
  • Santa Park
  • linia koła polarnego
  • na linii koła polarnego