Podróż Dominikana: Puerto Plate, Cabarete, Sosua, Saona, Jaracobe - Przylot - Cabarete, Hotel Tropical Casa Laguna

2009-08-19

Wylot - Niemcy, Monachium. Z Wrocławia do Monachium dojechaliśmy samochodem. Zostawiliśmy go na oświetlonym osiedlu, a następnie metrem dotarliśmy do lotniska. Lot na Dominikanę trwał 10 godzin. W samolocie umieraliśmy z głodu (strasznie małe porcje i mało smaczne, a własnych kanapek na pokład wnieść nie można). Poza tym wszystko O.K. W końcu wylądowaliśmy na dominikańskim lotnisku w Puerto Plata. Klimatyzacja to wiatraki przyczepione do ścian. W dniu przylotu padał deszcz, więc owe lotnisko przeciekało (poradzili sobie rozstawiając miski). Przed lotniskiem czekała na nas delegacja z hotelu w Cabarete. Za załadowanie walizek do busika pan poprosił 5 euro (w sensie: "Co łaska, ale daj 5 euro na coś do picia"). Dostał 4 $. Dopiero w trackie pobytu na wyspie dowiedzieliśmy się, że dla nich 4$ to "super kasiorka!".

Po 20 minutach byliśmy na miejscu. Hotel ładny, zadbany. Podzielony na dwie części (dzieli go ulica). Jedna część przy plaży, druga przy czymś w rodzaju parku (palmy i bananowce). Byliśmy w tej drugiej - nie żałowaliśmy. W recepcji poinformowaliśmy, że to nasza podróż poślubna. Dostaliśmy pokój na samej górze (2 piętro) z widokiem na dzicz (niczym dżungla). Byliśmy sami, dookoła zupełnie nikogo - cudo. W hotelu wszystkie pokoje są wielkie, z wielkimi łóżkami, dużymi łazienkami, klimatyzacją, TV, lodówą i balkonem. Czyste, codziennie sprzątane (sprzątaczki zawsze układają świeże kwiaty na łóżko). Ręczniki także codziennie wymieniają. W otworach okiennych nie ma okien – są tylko „rolety” (drewniane listewki odsłaniane i zasłaniane). Cały kompleks hotelowy tworzy koło, w jego środku są 3 baseny, bar i restauracja. 4 basen znajduje się w pierwszej części hotelu tej przy plaży jak i również kolejna restauracja (naszym zdaniem lepsza).

Wieczorem - niespodzianka! Warto było powiedzieć, że to podróż poślubna. Obsługa hotelu zorganizowała dla nas uroczystą kolację na plaży pod palmą, przy świecach i muzyce (grała dominikańska 3-osobowa orkiestra).