Podróż Islandia powrót... - przylot

2019-06-11

W tym roku planowanie urlopu szło nam wyjątkowo ciężko. Urlop w pracy trzeba było zaplanować na początku stycznia, ale kto wtedy ma plany wakacyjne zamknięte na ostatni guzik ? – my nie miałyśmy….

W końcu ustaliłyśmy termin na przełom maja i czerwca, kilka kierunków nam nie wypaliło, terminu urlopu nie mogłyśmy już zmienić więc trzeba było wpasować się w to co mamy. Palcem po mapie objechałyśmy pół świata, ciągle kolejne kierunki odpadały z różnych powodów, aż w końcu na początku maja trzeba było się na coś zdecydować. Na wyjazd namówiłyśmy też Kubę, naszego znajomego z wyjazdu do Algierii.

Całkiem spontanicznie wybór padł na Islandię, mimo iż nie jeżdżę dwa razy w te same miejsca, dla Islandii zrobiłam wyjątek. Z trzech znalezionych objazdówek wybrałyśmy opcję z noclegami w domkach ( dwie pozostałe, dużo ciekawsze, ale z noclegami pod namiotami, czego trochę się bałam, bo wiosną temperatury na Islandii mogły spadać w okolice zera).

Przyszedł w końcu 10 czerwca, dzień naszego wyjazdu. Leciałyśmy z Warszawy do Keflaviku i tam nieopodal lotniska mieliśmy pierwszy nocleg w hotelu. Zmęczeni trudami podróży szybko zasnęliśmy.

Następnego dnia pobudziliśmy się już ok. 5 rano, to pewnie przez zmianę czasu, w końcu u nas była już 7 rano. Po śniadaniu, ok. 9:30 wyjechaliśmy….

Zwiedziliśmy jakiś punkt  widokowy nad oceanem, następnie „Most między kontynentami” czyli miejsce w którym schodzą się dwie płyty tektoniczne północnoamerykańska i euroazjatycka,  zatrzymaliśmy się na chwilę przy Błękitnej Lagunie (nie wiadomo po co, bo kąpiel nie była w planie) i dalej skierowaliśmy swoje kroki w rejon Thingvellir.

Opisy mogą się trochę różnić w porównaniu z mapką, ale Kolumber nie pozwala dodać nowych punktów.

Tekst trochę chaotyczny, ale musi już tak zostać... nie umiem ładnie opisywać.

• skrzydło....
  • samolot
  • graffiti
  • most
  • mapa
  • widok z mostku
  • kłódeczka
  • pole lawowe
  • pole lawowe nad oceanem
  • wejście do Blue Lagun
  • nad bajorkiem
  • truskawka też sie foci, a co...