Podróż Bałkany 2012 - Dzień pierwszy. Gulasz i bardzo dziwny język..

2012-08-21

Przylecieliśmy do Budapesztu rano. Autobusem pojechaliśmy z lotniska do centrum miasta i metrem udaliśmy się do naszego hostelu (Casa de la Musica, który gorąco polecamy). Mieliśmy pokój 2-soobowy na poddaszu z łazienką na korytarzu. Postanowiliśmy od razu kupić bilety na pociąg do Zagrzebia na 23-09-2012 więc udaliśmy się na stację kolejową. Odstaliśmy swoje w kolejce i kupiliśmy bilety. Następnie pojechaliśmy pod Parlament. Niestety kolejka była ogromna, a upał nieznośny więc po krótkim spacerze wróciliśmy do hostelu, żeby się przebrać, co skończyło się tym, że zasnęliśmy :) Po ok 2h wstaliśmy jak nowonarodzeni i (już w mniejszym upale) mogliśmy spacerować po zielonym moście Szabadsag, dalej u podnóża Gellerta, aż na wzgórze zamkowe. Tu dotarliśmy już jak było ciemno więc widok na Budapeszt nocą był niesamowity. Zjedliśmy kolację w jakimś bistro "na górze" i poszliśmy w stronę kościoła Macieja. Kościół jest biały i wyjątkowo urokliwy. Za nim znajduje się taras widokowy (Baszta Rybacka) ze schodami prowadzącymi w dół. Spędziliśmy dłuższą chwilę na tym tarasie i ruszyliśmy schodami aż do Dunaju. Usiedliśmy nad rzeką, naprzeciwko parlamentu, który świeci jak choinka ;) Do hostelu wróciliśmy metrem.

Aha, okazało się, że dziewczyny mieszkające w pokoju obok miały takie same klucze jak my bo... weszły uradowane do nas w środku nocy. Szybko się jednak zreflektowały, że to nie ich pokój i łaskawie opuściły nasz :)

• Piotrek w hostelu Casa de la Musica - recepcja
  • Piotrek w hostelu Casa de la Musica
  • Parlament w remoncie
  • Parlament
  • kolejka oczekujących do Parlamentu
  • Dunaj
  • widok na kościół Macieja i taras widokowy
  • Piotrek vs mapa
  • Bazylika Św. Stefana
  • Nataszka
  • Most Szabadsag
  • widok na most Szachanyi i bazylikę Św. Stefana
  • bistro i węgierskie przysmaki
  • kolacja na wzgórzu zamkowym
  • Kościół Macieja
  • pomnik św. Stefana i Piotrek
  • Taras widokowy
  • schody z Baszty Rybackiej "w dół"