Radom obecnie raczej kojarzy się jako jedno z miast-symbli .Symbol upadku wielkiego przemysłu i miasto-ofiara ostatniej reformy administracyjnej kraju, belitośnie zdegradowane do miana powiatu .Wprawdzie to nadal największe po Warszawie miasto Mazowsza ( 230 tys) ale tylko powiat .Wielu jadącym krajową 7-ką z Warszawy do Krakowa w zasadzie nie chce się nawet zatrzymywać w Radomiu .Nie zachęcają do tego pojawiające się ostatnio sensacje związane z tym miastem, dotyczące tej bardziej prymitywnej części lokalnej społeczności. Piękne secesyjne centrum miasta obecnie komunikacyjnie wyizolowane od głównych tras przelotowych kryje masę prawdziwych perełek i jest świadectewm minionej świetności tego wspaniale rozwijajacego się ( do roku 1976) miasta.W 1837 roku osiem województw, na które dzieliło się Królestwo Polskie przemianowano na gubernie. Dotychczasowe województwo sandomierskie ze stolicą w Radomiu odtąd zwano gubernią sandomierską, a od 1844 gubernią radomską.To okres dynamicznego rozwoju miasta Włączenie Radomia w latach 30-tych XXw do Centralnego Okręgu Przemysłowego pozwoliło na powstanie fabryki broni, fabryki telefonów, fabryk obuwia,kilkunastu garbarni ,odlewni,zakładów przemysłu tytoniowego , gazowni miejskiej i klkudziesieciu mniejszych fabryczek. W 1933 wybudowano linię kolejową łączącą Radom z Warszawą. .W tym mini albumie pokażę kilka najciekawszych (moim zdaniem) fragmentów centrum miasta .