Podróż Co Cię nie zabije, to Cię zachęci :) - Tak to się zaczęło...

Od ponad dwóch lat zaglądam na Kolumbera, oglądam Wasze zdjęcia, czytam opowieści, szukam inspiracji i przydatnych informacji przed każdą moją podróżą - chyba przyszedł wreszcie czas, żebym ja też się czymś pochwaliła i podzieliła, bo niewiele jest rzeczy fajniejszych w długie zimowe wieczory niż podróżowanie - choćby przez internet :) Chwilę się zastanawiałam, od czego zacząć - czy od tego, co ostatnio, co mam na  świeżo i lepiej pamiętam, czy zrobić to jak należy - i zacząć od początku. Trochę to będzie wymagało przeszukania zakamarków pamięci i może nie będzie to opis bardzo dokładny i bardzo pomocny, bo minęło już 6 lat od mojej pierwszej podrózy, ale co tam - do rzeczy: Jakoś jesienią 2004 roku wpadliśmy na pomysł (ja, mój mąż i para przyjaciół), żeby wybrać się razem gdzieś dalej. Już nawet nie bardzo pamiętam, kto wymyślił, żeby to był Meksyk, a konkretnie, ze względu na to, że ograniczał nas krótki czas urlopu - tylko dwa tygodnie - Półwysep Jukatan. Kupiliśmy naszą pierwszą cyfrówkę, bilety na samolot do Cancun i zaczęliśmy planowanie trasy i przygotowania do wyjazdu. Plan był taki: rezerwujemy noclegi na dwie pierwsze noce w Cancun, czas po przylocie wykorzystujemy na rozejrzenie się i wynajęcie samochodu, a potem - w drogę! Dla mnie był to w tym czasie plan cokolwiek szalony, bo wydawało mi się, że w "obcym kraju" na każdym rogu czają się "obcy ludzie", którzy tylko czekają na okazję, żeby mnie oszukać, okraść, a pewnie nawet zabić :) Obawiałam się dość poważnie, ale po kupieniu pierwszego ilustrowanego przewodnika postanowiłam pokonać moje lęki - zapowiadało się nieźle, kto był na Karaibach, to wie :). Wylecieliśmy w styczniu 2005. Początek był mało zachęcający, na międzylądowaniu w Madrycie okazało się, że nasz kolega, który miał być kierowcą, zostawił w Warszawie prawo jazdy... - cały nasz plan mógł wziąć w łeb! Szybki telefon do rodziny i nadzieja, że DHL zdąży dostarczyć przesyłkę, jeszcze zanim będziemy w naszym pierwszym i jedynym zaplanowanym hotelu. Okazało się szczęśliwie, że Meksyk nie jest na końcu świata i dla firmy kurierskiej nie jest to nadludzkie zadanie - udało się - zanim się wyspaliśmy i znaleźliśmy samochód, papiery dotarły - jak to mówią: "więcej szczęścia niż rozumu". Samo Cancun - no coż, kurorty na całym świecie wyglądają podobnie. Hotel, obok hotel, a potem jeszcze jeden hotel, a po drugiej stronie ulicy - zgadnijcie co? - dla odmiany hotel. Co gorsza, część z nich jest wysoka, a są pobudowane na wąskich plażach co sprawia, że już po 12.00 cała plaża jest w cieniu - niby widoki fajne, ale żadna rewelacja. Teraz tak to brzmi mało entuzjastycznie, ale wtedy i tak byliśmy mocno rozentuzjazmowani tym, że dolecieliśmy do Meksyku, jest ciepło, jemy enchiladas i taco z guacamole, pijemy tequilę i w ogóle....

• cancun - nasze pierwsze tortille
  • cancun  wybrzeze 1
  • cancun  grand royal lagoon