Podróż Bułgaria cz.2 – południowe wybrzeże i wokół Burgas - Na południe

Bułgaria cz.2 – południowe wybrzeże i okolice Burgas Komfort posiadania własnego auta na wakacjach nie tylko umożliwia, ale wręcz zachęca do wypadów w teren i poznawania okolicy. Oczywiście zawsze można też wypożyczyć auto na miejscu, skorzystać z publicznego czy prywatnego transportu, ale nie ma to jak wycieczka własnym samochodem. Niestety czasem nasze auto może nam sprawić niemiłą niespodziankę, zacznie charczeć, coś się w nim zepsuje i nie chce jechać dalej. Wtedy już mniej jesteśmy zadowoleni z tego rodzaju podróżowania, ale kto nie ryzykuje ten w kozie nie siedzi. Tak też było z naszą wycieczką objazdową po południowym wybrzeżu Bułgarii.

Lekko znudzeni plażowaniem w okolicach Warny i po zapoznaniu się z ważniejszymi atrakcjami północnego wybrzeża, tym razem zdecydowaliśmy się ruszyć na południe. Pierwszy raz byliśmy w tych okolicach parę dni wcześniej podczas wycieczki do Stambułu, jednak oglądaliśmy wówczas nadmorskie kurorty jedynie zza okien autokaru. Zapamiętaliśmy zwłaszcza Słoneczny Brzeg, którego nocne iluminacje nowo wybudowanych hoteli przypominały Las Vegas. Reszta miejscowości pozostała skryta w mrokach nocy, no może jeszcze poza oświetlonym statkiem na rondzie w Burgas, przy którym zatrzymaliśmy się na postój na znajdującej się obok stacji benzynowej. Chcieliśmy jednak bliżej poznać perły Morza Czarnego, czyli Nesebar i Sozopol, dlatego zaplanowaliśmy całodniowy wypad w rejon Burgas, w pobliżu którego właśnie znajdują się te znane miejscowości.

Wyjechaliśmy po śniadaniu i spokojnie zmierzaliśmy w wytyczonym kierunku. Na szczęście nie był to zbyt gorący dzień, bo nasza klima w aucie nie działała psując się jeszcze podczas dojazdu do Bułgarii na górskich drogach Transylwanii, mimo przeglądu serwisowego tuż przed wyjazdem. Zatankowaliśmy autogaz w Warnie i choć nasz diodowy wskaźnik przełącznika paliwa też spalił się parę dni temu, pomimo sprawdzenia przed urlopem całej instalacji LPG w autoryzowanej stacji obsługi , to obserwując na trasie stojący w miejscu wskaźnik zużycia benzyny, mieliśmy nadzieję, że jedziemy na bardziej oszczędniejszym paliwie. Było to dla nas dość istotne, gdyż w planach mieliśmy jeszcze wiele takich wypadów, nie mówiąc już o drodze powrotnej do Polski, a budżet nam się zmniejszał z każdym dniem.