Otrzymane komentarze dla użytkownika dingo11, strona 18
Przejdź do głównej strony użytkownika dingo11
-
Ojej! Przewraca się ;-))
-
...jak wiadomo co, do czego ;-((
-
Jolu, dziękuję za odwiedziny i spacer po "raju" ;-)).
I jeszcze jedno - zawsze znajdzie się chwila na odwiedziny "trójnogiego" :-)))
-
...środek zimy... :-( ...
-
pierwsze podejście i eksperymenty z farbą olejną (zresztą po raz pierwszy we Flandrii dodano pigment do oleju)
Leonardo poczynił na wilgotnym tynku, potem tych podejść było wiele (juz na sucho) i w końcu przeor klasztoru się wkurzył, a Leonardo ponoć zagroził, że jak nie znajdzie odpowiedniej twarzy do postaci Judasza to będzie to twarz przeora...
moja teoria jest taka, że w wyniku antypatii tłustej farby i wody malowidło wygląda tak a nie inaczej (znamy ten proces z litografii na przykład, tę antypatię tu wykorzystywaną pozytywnie :))
malowidło, bo oczywiście nie jest to fresk...
ale się powymądrzamy :)
masz inną teorię ?
-
Fresk wymaga dość szybkiego malowania, a Leonardo tego nie lubił, więc eksperymentował ...
Po kim jak po kim, ale po Tobie spodziewałem się, ze to zobaczysz :-)
-
a no właśnie, i do tego farba olejna na wilgotnej ścianie, to nie mogło się udać...
-
@teka - to właśnie niestety nie jest fresk sensu stricte, tylko olej na ścianie, dlatego właśnie tak niszczeje ...
-
to stare domy, na dole są galerie, na górze mieszkania, może mieszkają tam artyści ?
-
nieeeeeeeeee, nawet nie próbowałam focić
skorzystałam z reprodukcji aby dopełnić relację :)
malowidło robi wrażenie...
-
Ojej! Przewraca się ;-))
-
...jak wiadomo co, do czego ;-((
-
Jolu, dziękuję za odwiedziny i spacer po "raju" ;-)).
I jeszcze jedno - zawsze znajdzie się chwila na odwiedziny "trójnogiego" :-))) -
...środek zimy... :-( ...
-
pierwsze podejście i eksperymenty z farbą olejną (zresztą po raz pierwszy we Flandrii dodano pigment do oleju)
Leonardo poczynił na wilgotnym tynku, potem tych podejść było wiele (juz na sucho) i w końcu przeor klasztoru się wkurzył, a Leonardo ponoć zagroził, że jak nie znajdzie odpowiedniej twarzy do postaci Judasza to będzie to twarz przeora...
moja teoria jest taka, że w wyniku antypatii tłustej farby i wody malowidło wygląda tak a nie inaczej (znamy ten proces z litografii na przykład, tę antypatię tu wykorzystywaną pozytywnie :))
malowidło, bo oczywiście nie jest to fresk...
ale się powymądrzamy :)
masz inną teorię ? -
Fresk wymaga dość szybkiego malowania, a Leonardo tego nie lubił, więc eksperymentował ...
Po kim jak po kim, ale po Tobie spodziewałem się, ze to zobaczysz :-) -
a no właśnie, i do tego farba olejna na wilgotnej ścianie, to nie mogło się udać...
-
@teka - to właśnie niestety nie jest fresk sensu stricte, tylko olej na ścianie, dlatego właśnie tak niszczeje ...
-
to stare domy, na dole są galerie, na górze mieszkania, może mieszkają tam artyści ?
-
nieeeeeeeeee, nawet nie próbowałam focić
skorzystałam z reprodukcji aby dopełnić relację :)
malowidło robi wrażenie...