• 1

Wielka BrytaniaGlen Grant

Miejsce: Rothes, Szkocja, Wielka Brytania, Europa

  • Glen Grant
  • źródło: flickr - Murky1

Komentarze

  1. henryka.pakula
    henryka.pakula (28.01.2009 22:45)
    voyager747 bezwzględnie należy Ci się "gwiazda sheriffa"

    Twoja walka ze złem jest bardzo skuteczna. :))))
  2. saltus
    saltus (25.01.2009 11:42)
    voyager, zglosilam juz ten temat na tablicy ogloszen (technicznych), ale na razie nie doczekal sie uwagi.

    zobacz:
    http://kolumber.pl/photos/show/place:25/page:44
  3. voyager747
    voyager747 (24.01.2009 13:17)
    To zabawne, joanny.tulipanny nie ma, a to co ona napisała, teraz widnieje jako moje komentarze. To jakieś czary, dyskutuję sam ze sobą, chyba zwariowałem :))))
  4. bobi178
    bobi178 (23.01.2009 2:17)
    ja to nie tylko z toporkiem ale i karabinem czekam do jutra:-))))

    dobrej nocy!
  5. saltus
    saltus (23.01.2009 2:14)
    mała korekta czasu, 2:13 :-)))
  6. saltus
    saltus (23.01.2009 2:12)
    aj, bobi, powolutku. Nie straszmy ludzi, tu chodzi o to, żeby się dobrze bawić, a dyskusja ma służyć raczej wyrobieniu wspólnego podejścia do pewnych zagadnień, a nie wsadzaniu ludzi do pierdla (sorry za kolokwializm) :-)

    Ja na dziś dezerteruję, u nas jest już 2:30, więc ewentualne dalsze wybuchy będziemy praktykować jutro. Odkładamy toporek na nocny stolik i lulu.

    Dobranoc wszystkim którzy jeszcze nie śpią, miłych snów i do jutra. Pozdrawiam. :-))))
  7. bobi178
    bobi178 (23.01.2009 2:06)
    Powiem tylko, ze flickr ma swietnie zabezpieczone prawa autorskie i wiele osob w USA juz sie o tym przekonalo, dosc bolesnie zreszta :(
  8. bobi178
    bobi178 (23.01.2009 1:56)
    Dziekuje Saltus, wspaniale ujecie sprawy!

    Dodam ze strony prawnej: autorka nie tylko zlamala regulamin portalu ale i zlamala prawo jesli mowimy o "Creative Commons". Licencja do powyzszego zdjecia, ktore Joanna uzywa mowi wyraznie:

    "..you are free:
    1. to share..
    2. to remix..." i dalej:

    "Under the following conditions:..." tych kondycji jest wymienionych sporo a jedna z nich jest:

    "...for ANY REUSE OR DISTRIBUTION, you must MAKE CLEAR to others the license terms of this work"

    Innymi slowy podanie autora zdjecia i zrodla zdjecia BEZ linku do terminu licencji jest niezgodne z prawem. Pani Joanna mialaby spore problemy w USA i ta publikacja kosztowalaby ja duzo pieniedzy.

    @rebelgirl: prawa autorskie (roznego rodzaju) nie zostaly wymyslone po to aby utrudniac zycie ludziom a wrecz przeciwnie. Sa tacy, ktorzy poswiecaja czas, pieniadze itp i sadze, ze nie fair byloby po prostu uzywac ich wlozonego wysilku dla wlasnej chwaly. Swietnie, ze Joanna dzieli sie z nami swoimi doswiadczeniami (czy aby na pewno swoimi???) ale byloby znacznie lepiej aby uzywala swoich materialow a jesli ma zgode na uzywanie czyich, aby zrobila to tak jak powinna i tak jak autorzy tych materialow oczekuja!

    Co innego umiescic swoje wlasne zdjecie nie najlepszej jakosci a co innego lamac prawo!
  9. saltus
    saltus (23.01.2009 1:55)
    rebel, celowo przytoczyłam Twoje słowa, czyli że się z nimi zgadzam, nie było to bynajmniej zagapienie się :-) A powtórzenie było w kontekście naszego tematu. Moim znaniem dobrze się stało, że każdy mógł się do tego tematu ustosunkować i wypowiedzieć, pamiętając jednak, że to tylko nasze zdania, a każdy i tak będzie postępował zgodnie ze swoimi normami.
  10. rebel.girl
    rebel.girl (23.01.2009 1:42)
    nie obrażam się ;) może w moim tonie było coś takiego, co kazało ci pomyśleć, że to kłótnia - to się czasem zdarza, a jest kompletnie nieintencjonalne. z góry przepraszam, pracuję nad tym (jakby to fantastycznie nie brzmiało ;p)

    co do żartobliwego tonu - faktycznie, ale trochę się nad tym wspólnie napracowaliśmy ;)

    o tym, że to portal dla pasjonatów podróżowania pisałam właśnie wcześniej - zgapiłaś ;p - i wciąż mi się wydaje, że nie dla wszystkich to jest takie oczywiste... w każdym razie nie zawsze taka atmosfera przeważa.

    co do regulaminu - jw. ;)))

    co do zdjęć w podróży joanny - nadal nie rozumiem tego halo - co wam zależy? (oprócz tego, że taki jest mechanizm kontroli - co tam władza, co tam odpowiednie służby - sąsiad najlepszy ;p) sama w tym tkwię i wytykam ludziom pewne rzeczy namiętnie... ;)
    ale dziś moją maksymą jest: żyj i daj żyć innym ;p
  11. saltus
    saltus (23.01.2009 1:24)
    rebel, nie stawiałabym tego w kategoriach niekonsekwencji. Zamiast słowa "piętnowanie" powiedziałabym raczej, droczenie się. Nie wiem, jak było wcześniej, ale od kiedy ja dołączyłam, czyli całkiem niedawno, dyskusje nad techniczną stroną zdjęć mają raczej żartobliwy wydźwięk, a technicznie katastrofalne zdjęcia zdobywają plusy (zobacz np. moje starocie z Kaukazu). To jest portal dla pasjonatów podróżowania, a nie profesjonalistów (którzy jednak mogą być tymi pierwszymi), więc nawet najsłabsze zdjęcia własne mają wyższą rangę niż wyszukane w internecie. Zresztą w/w regulamin zapożyczenia wyklucza.

    Nadal uważam, że to jest dyskusja, a nie kłótnia, więc bez obrazy.
  12. rebel.girl
    rebel.girl (23.01.2009 1:12)
    ech, ja już moje stanowisko przedstawiłam wyżej... nie widzę problemu.
    a co do waszego... jesteście niekonsekwentni nieco - z jednej strony piętnujecie niedoskonałości amatorskich zdjęć - tu jakiś horyzoncik, tu nieostre, tu trzeba ludzi wyciąć (!!!) itd.
    z drugiej szczujecie kogoś, kto wykorzystał nieswoje materiały, podając źródło i twierdząc, że ma "licencję" (już nie wnikam, jaką można mieć licencję na zdjęcia pochodzące z flickra, dla mnie wiążąca jest deklaracja autorki podróży)...
    to zestawienie daje wrażenie, że nie ma tu miejsca dla tych, którzy - powtarzam się cholera -
    nie są fanami fotografii.

    poza tym- w przywołanym przez saltus punkcie jest mowa o poszanowaniu prawa osób trzecich do własnego wizerunku. jak u was z tym? kolekcjonujecie pisemne zgody uwiecznionych na fotkach ludzi?
  13. dino
    dino (23.01.2009 1:01)
    dobre porównanie...
  14. saltus
    saltus (23.01.2009 0:58)
    na to wygląda :-) To tak jakby na konkurs ciast domowych przynieść ciasto ze sklepu, bo przecież jest lepsze i dobrze reprezentuje gatunek, więc po co ryzykować własny wypiek, który mógłby nie wytrzymać konkurencji. A przecież te sklepowe są dla wszystkich :-)
  15. rebel.girl
    rebel.girl (23.01.2009 0:51)
    to znaczy, że zdjęcia agencyjne też są niedozwolone? nieźle ;)
  16. saltus
    saltus (23.01.2009 0:27)
    Joanno, według mnie mylisz się, twierdząć, że korzystanie z zapożyczonych materiałów jest ok, jeśli podane jest źródło i bazy są ogólnodostępne. Regulamin § 3. punkt 5 określa wyraźnie:

    Poprzez umieszczenie treści i zdjęć w Serwisie Kolumber.pl Użytkownik oświadcza, że zamieszczone treści i zdjęcia nie naruszają przepisów prawa, ani prawem chronionych dóbr osób trzecich, w tym prawa do wizerunku, a Użytkownik jest w pełni i wyłącznie uprawniony do zamieszczenia treści i zdjęć w Serwisie Kolumber.pl.

    Skoro na zdjęcia pobrane z internetu nie masz prawa wyłączności, to naruszasz regulamin.
  17. zfiesz
    zfiesz (22.01.2009 23:37)
    no ale z tego co rozumiem, relacja jest jej henryko. tylko zdjęcia, z podaniem źródeł, zaporzyczyła od kogoś.
  18. henryka.pakula
    henryka.pakula (22.01.2009 23:35)
    Nie znoszę mistyfikacji. A swoją drogą joanna.tulipanna zadała sobie sporo trudu, żeby to wszystko przepisać, i za to jej chwała. Mnie by się aż tak nie chciało. No, może, gdybym dostała za to jakąś gratyfikację.
  19. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 22:10)
    Macie rację, poddaję się. Podróż super i cudne zdjęcia autorka wyszukała w necie :) Brawa dla autorów.
  20. zfiesz
    zfiesz (22.01.2009 22:08)
    jeśli zdjecia objęte są creative commons license nie musi pytać. wystarczy, że poda źródło, co też (nader skromnie, ale jednak...) uczyniła:-)
  21. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 22:06)
    To ja to widzę inaczej i tu się nie dogadamy raczej. Zresztą nie musicie się ze mną zgadzać.
    Ciekawe czy Joanna zapytała autorów zdjęć ?
  22. zfiesz
    zfiesz (22.01.2009 22:04)
    jeśli spytasz, a ja na pewno się zgodzę i jeśli podasz mnie jako autora, to oczywiście! jeśli o mnie chodzi, uważam, że na tym polega sens takich portali. jesli dzielę się czymś za darmo, znaczy że tego chcę i się na to godzę. w zamian oczekuję uczciwości i... kilku komentarzy:-)
  23. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 22:02)
    Tak, już biegnę :)
  24. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 21:59)
    Czyli co mogę wziąć Twoje zdjęcia zfieszu i wkleić tu do mojej podróży ? :)
  25. zfiesz
    zfiesz (22.01.2009 21:57)
    ja protestuje!!! część miejsc na mapie podróży muzycznej odwiedziłem:-) poza tym, jest tu zakładka "pomysły" pod którą podciągnałbym swoją "podróż". zresztą kiedyś juz sugerowałem, że taka zakładka byłaby ciekawym dodatkiem. przecież wielu z nas ma miejsca, które chciałby odwiedzić bo... bo "coś". dlaczego pisać o tym gdzie sie było, a nie o tym gdzie chciałoby sie być? to chyba nawet trudniejsze?

    poza tym zgadzam się z rebel. całkowicie! przecz z dyktaturą estetów i konwencjonalistów!!!(bez urazy chłopcy:-)
  26. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 21:53)
    No właśnie nie jestem przekonany co do tej licencji i do regulaminu, o to rebel chodzi.
    Po za tym wszystko cool :)
  27. rebel.girl
    rebel.girl (22.01.2009 21:52)
    podsumowując: im więcej różnorodnych wizji i rozwiązań, tym lepiej. everybody welcome ;p
  28. rebel.girl
    rebel.girl (22.01.2009 21:50)
    właśnie, po co?

    a idąc tym tropem... to nigdzie nie zajdziemy. na pewno nie, jeśli będziemy eliminować wszelkie odstępstwa, niestandardowość i inwencję (dlaczego np. nie przyczepić się tu do niekonwencjonalnej muzycznej podróży zwierza? itd.)

    ja to widzę tak:
    1) kolumber to portal dla podróżujących (raczej nie użyłabym tu słowa "podróżników"), portal podróżniczy innymi słowy, nie fotograficzny
    1a) oczywiście zdjęcia są fajnym elementem, dodatkiem do podróży - nie zawsze ich sensem, choć oczywiście to też możliwe - i fajnie jest tu o nich podyskutować, ale nie czyńmy z tego meritum sprawy!
    2) nie każdy lubi/umie/ma ochotę w ogóle brać aparat do ręki podczas podróży (musi? bez tego podróż się nie liczy?)
    3.) koleżanka opisała swoją podróż - a o to tu chodzi - i to jest generalnie powód do zadowolenia, czyż nie?
    4.) w dodatku zechciała ją zilustrować - to też chyba atut! przecież nie ukradła tych zdjęć, ma na nie licencję... nie rozumiem w ogóle o co to halo.

    ok, może nie mam monopolu na decydowanie, czemu ten portal jest poświęcony (jak widać nie do końca to wynika z jego formy, ups), ale trochę nie fair jest takie zawłaszczanie przestrzeni... i twierdzenie, że bez własnych zdjęć coś się nie liczy.
  29. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 21:16)
    Idąc tym tropem można opublikować podróż po wszystkich fajnych miejscach na świecie posiłkując się czyimiś zdjęciami, tylko po co ?
  30. rebel.girl
    rebel.girl (22.01.2009 21:14)
    no... może nie dziwi, ale trochę... ;p
  31. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 21:12)
    Trzeba dbać o porządek rebel :))
  32. zfiesz
    zfiesz (22.01.2009 21:05)
    że też cię to dziwi rebel:-)
  33. rebel.girl
    rebel.girl (22.01.2009 21:01)
    panowie, nie przesadzacie trochę? co to za policja obywatelska?
  34. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 19:08)
    Może jeśli nie może przenieść na oryginalną stronę, to taka licencja nie działa ?
  35. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 19:02)
    Moje zdjęcia z Panoramio też są wykorzystywane na różnych stronach na zasadzie takiej licencji, ale tu myślałem że wklejamy swoje zdjęcia a nie czyjeś.
    Po za tym tam, te zdjęcia funkcjonują jako aktywne, czyli klikasz i przenosi Cię na Panoramio, a tu są wklejone, czyli pobrane i wklejone, nie ma odsyłacza do oryginału i strony autora.
    To chyba jest różnica jakaś drobna.
    Ciekawe co kolumber na to powie, pewnie jest ok, skoro daje plusiki :)
  36. dino
    dino (22.01.2009 18:53)
    zawsze można zrobić zdjęcie butelce np. Lagavulina i wtedy będzie OK :)
  37. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 18:52)
    Oczywiście masz rację, super zdjęcia wyszukałaś w necie, brawo.
    Mnie nie przekonałaś.
  38. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 18:46)
    Też mi się tak wydawało, ale może się mylimy, no nie wiem.
  39. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 18:46)
    Dla mnie jest bez sensu wklejanie cudzych zdjęć i tyle. W takim układzie każdy może sobie pobrać czyjeś zdjęcia z taką licencją i je tu powklejać, tylko czy to ma sens ?
  40. dino
    dino (22.01.2009 18:44)
    przeczy to chyba idei tego portalu - byłem, widziałem, ilustruję swój pobyt tam swoim spojrzeniem-zdjęciem
  41. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 18:41)
    Jakoś nie mogę w to uwierzyć. Zobaczymy co powie redakcja.
  42. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 18:37)
    A tu:
    b) naruszające prawem chronione dobra osób trzecich, ??
  43. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 18:34)
    To bez sensu, myślałem że tu się swoje wkleja. Tak to każdy może wziąć zdjęcia z każdego miejsca na świecie i powklejać. Bez sensu to trochę :(
  44. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 18:31)
    To nie masz swoich zdjęć, tylko cudze musisz wklejać ?
  45. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 18:24)
    To chyba tak nie można, czy się mylę ?
  46. voyager747
    voyager747 (22.01.2009 14:02)
    Czy ten napis pod spodem: źródło itd. oznacza, że to nie jest Twoje zdjęcie, tylko z netu ściągnięte ?
anonim

anonim

Anonim Anonim
Punkty: 15063