2014-06-19

Podróż Saint Kitts

Opisywane miejsca: Saint Kitts i Nevis
Port w Besseterre był kolejnym przystakiem na trasie naszego rejsu. Kraj tworzą dwie wyspy Saint Kitts i Nevis, o łącznej powierzchni 269km² i populacji 50 314.Nasza podróż pociągiem trwała ok 2 godzin, poruszaliśmy się z zawrotną predkością 10km/h. Mieliśmy zapewniony drobny poczęstunek, każdy dostał do skosztowania 'sugar cake', połączenie cukru i kokosa oraz napoje. Poróż umilał nam również damski zespół śpiewający lokalne piosenki a cappella. Od kilku lat Saint Kitts i Nevis nie zajmuje się już uprawą trzciny cukrowej, rynek stał się zbyt konkurencyjny przez co niedochodowy. Na wyspie można zobaczyć już tylko ruiny cukrowych młynów. Najwyższy szczyt Mount Liamuiga znajduje się w centrum wyspy Saint Kitts, zbocza pokryte są lasem tropikalnym. Drogi na Saint Kitts prowadzą wzdłuż wybrzeża, nie ma żadnej, która prowadzi w głąb wyspy.
  • Port w Besseterre
  • Las tropikalny

1. moniakociara
    moniakociara (19.07.2014 3:07)
    Postaram się coś wrzucić, najpewniej za kilka tygodni. Zdjęcia są na aparacie znajomego, muszę poczekać aż je 'obrobi' ;) Jakis krótki opis tez pewnie będzie.
    Jeżeli chodzi o koszt to faktycznie nie jest tam najtaniej, wynajem auta ok. 50USD za dzień, auto sprawne, ale co najmniej 10-letnie. Hotel za 3 noce coś koło 350USD, ale nie jestem do końca pewna. Wyrobienie lokalnego prawa jazdy, które jest obowiązkowe wynosi ok 25USD. Można znaleźć dosyć tanie restauracje albo wynająć domek (taka opcje też rozważaliśmy) i po prostu gotować.
  2. moniakociara
    moniakociara (18.07.2014 17:27) +1
    Chelsea79, pytasz o Barbados czy St Kitts? Dla mnie Barbados jest mocno średni, St. Kitts podobało mi się bardziej, ale też nie pomala. Wczoraj wróciłam z St. Vincent & the Grenadines, tam jest dopiero pięknie!
    pt.janicki (04.07.2014 19:12) +1
    ...do tej pory o Saint Kitts i Nevis słyszałem tylko podczas wejścia reprezentacji tego kraju podczas otwierania igrzysk olimpijskich, ale już o jej sukcesach jakoś nie wiem...
  4. moniakociara
    moniakociara (01.07.2014 1:02) +1
    Stety niestety na Barbadosie.
  5. moniakociara
    moniakociara (25.06.2014 14:14) +1
    Rejs zostawia niedosyt, to prawda... My jeszcze będać na niektórych wyspach zaczęliśmy snuć plany, że chcemy tam wrócić na dłużej. Karaiby mi się bardzo podobają, z tym, że ja tutaj mieszkam. Jak będę wyjeżdzać to pewnie bedę mieć dosyć ;)