2013-10-29

Podróż Prawie San Francisco.....;)

Opisywane miejsca: Doncaster, Hull, Hessle, Goole (204 km)

Potrzeba, jak się okazuje jest nie tylko matką wynalazku, ale i matką zwiedzania.

Numer NIN (coś na kształt naszego NIP) potrzebny bardzo, bez niego ani rusz. Ale Doncaster nie jest władne w wydawaniu tego cuda, trzeba do Hull. No to może i dobrze bo jest okazja zobaczyć miasto, do którego jeszcze długo bym się nie wybrała (bo wiele innych by wygrało).

Poszperałam, poplanowałam i z potrzeby zrodziło się kolejne zwiedzanie.

Wieczorem przed wyjazdem przeczytałam ostrzeżenie pogodowe dla Doncaster i hrabstwa Yorkshire o nadchodzącym cyklonie Saint Jude. Fantastycznie po prostu! No, ale nie można mieć wszystkiego!

I o tym myślałam siedząc w poniedziałek w pociągu. Leje to leje, trudno.... przecież nie może zawsze świecić słońce (właściwie dlaczego nie?)....

Byliśmy przygotowani na deszcz, bo plan był taki, że jak będzie padało to znajdziemy jedną budkę telefoniczną i pojedziemy zobaczyć most, taki plan minimum choćby w ulewie......

• Z okna pociągu.....

Kiedy wysiedliśmy z pociągu lało....

Pierwsze kroki skierowaliśmy do informacji turystycznej by w tym deszczu odnaleźć drogę do jobscenter. Udało się bez problemu, sprawę załatwiliśmy bardzo szybko i bezstresowo, a kiedy wyszliśmy......zaświeciło słońce! Czyli Jednak można mieć szczęście!

• Dworzec w Hull
  • Błękitna tablica
  • Poeta na dworcu
  • Pomnik przed jobscenter
  • Pomnik 2

Najpierw spacer do portu a raczej do mola z widokiem na port. Słońce świeciło pięknie, ale wiatr.......

• Molo
  • 1
  • 2
  • Pomnik
  • Widok na Humber Bridge
  • Whiliam de la Pole
  • 3
  • 4

Kiedy pierwszy raz czytałam gdzie jadę przeczytałam, że Hull jest jedynym miastem w Anglii, w którym budki telefoniczne są kremowe a nie czerwone. Związane jest to z obecnością własnego, niezależnego operatora telefonicznego.

Myślałam, że zobaczę tych budek całe mnóstwo, a udało nam się znaleźć tylko jedną, do tego jedną brzydką i jedną fioletową, acha i jedną nowoczesną..... Rozczarowałam się ;)

• Kremowa typowa dla Hull
  • Ofiara przemocy?
W samym centrum miasta znajduje się piękny budynek Muzeum Morskiego. Wstęp jest darmowy.
  • Budynek muzeum 1
  • Eksponaty 6
  • Eksponaty 7
  • Eksponaty 8

Hull stoi na północnym brzegu rzeki Humber w ujściu rzeki Hull (nie wiem czy tego nie pokręciłam). Dolina rzeki Hull zostala zamieszkała już w okresie neolitu.

Misto leży około 40km od Morza Północnego. Miasto powstało pod koniec XII wieku, ponieważ zakonnicy z opactwa Meaux potrzebowali portu dla eksportowania wełny ze swoich majątków. Był to nawet ośrodek połowu wielorybów.

W tym roku ogłoszono, że Hull będzie walczyć o miano Miasta Kultury Wielkiej Brytanii 2017.

A oto krótki spacer po mieście.

• Flagi
  • Magistrat 4
  • Magistrat 5
  • 6

W miejscowosci Hessle na rzece Humber zbudowano most. Prawie jak w San Francisco ;)  I w tym przypadku "prawie" nie jest wielką różnicą. Most w Hessle jest metr szerszy od tego w San Francisco, krótszy tylko o pół kilometra (ma 2220 m) a odległość między przęsłami to 1410 m (San Francisco 1280 m).

Żeby zobaczyć most z bliska należy pociągiem przejechać jedną stację. W naszym przypadku był to powrót w stronę domu (7 minut).

Wiatr wiał taki, że trudno było utrzymać aparat w ręku.

• Stacja Hessle
  • W stronę Hull
  • Pociągiem pod most
  • Humber Bridge z okna pociągu

Kiedy samolot podchodzi do lądowania na lotnisku Robin Hooda, z okien widać wiatraki, są piękne. Kiedy z Hull jedzie się pociągiem te wiatraki są na wyciągnięcie ręki....

Muszę znaleźć mozliwość dojazdu tak by pospacerować obok nich bo wg mnie są bardzo ładne.