Decyzję o wylocie do Bergamo podjęliśmy miesiąc wcześniej ponieważ jeszcze w Polsce był środek lata a my chcieliśmy o tydzień przedłużyc sobie wakacje.

Oferta Ryanair była wyśmienita niczym włoskie lody o czym niedługo mieliśmy się przekonac.Wylot był późno ale my mieliśmy rezerwację zaklepaną więc przygoda mogła się zaczynac.....

Bergamo, Włochy, jeszcze nigdy nie byliśmy w tym zakątku Europy i dlatego moje oczekiwania były duuuże.Dojazd z lotniska i dotarcie do celu nie sprawiły nam problemu. Może to zasługa map, które sobie w domu wydrukowaliśmy oraz smsów od chłopaka u którego wynajmowaliśmy pokój?

W rzeczywistości Bergamo to dwa miasta: Bergamo Bassa (dolne) i Bergamo Alta (częśc górna). Do zabytkowej części miasta można dostac się na kilka sposobów: kolejką , autobusem albo pieszo.

Kolejka kursuje do późnych godzin nocnych, pokonując 84 metry wysokości.

Nas wciągnęło poruszanie się o własnych siłach, zwłaszcza , że można w każdym momencie zatrzymac się na zdjęcia.

Stare miasto zamknięte jest grubymi na 5 m murami obronnymi wzniesionymi przez Wenecjan.Większośc turystów zachwyca się kaplicą Cappella Colleoni i Basillica di Santa Maria Maggiore.

My dodatkowo weszliśmy na sam szczyt aby rozkoszowac się panoramą miasta. Następnego dnia mieliśmy rozpocząc kolejny etap podróży i wzgórza Bergamo odwiedzic na koniec naszej podróży ponownie.

• Bergamo Basso
  • Bergamo - panorama miasta
  • Bergamo - uliczka
  • Bergamo - panorama dolnego miasta

Zaopatrzyliśmy się w kilka książek i broszurek o Lombardii i nasze apetyty na zwiedzanie sięgnęły niebezpiecznie zenitu.

Trzeba jednak spróbowac mierzyc siły na zamiary i dlatego zdecydowaliśmy się pojechac koleją do Brescia, drugiego , ważnego miasta Lombardii.

Dlaczego Brescia?

Polskie przewodniki wprawnie omijają to miejsce. Zasługuje ono tylko na wzmiankę  o brzydkim, pospolitym miejscu, niewartym zatrzymywania na trasie do Wenecji ?

Brescia leży we wschodniej części regionu Lombardia, nazywanego również krainą jezior. Prowincja znajduje się między wschodnim brzegiem Jeziora Garda i zachodnim wybrzeżem Jeziora Iseo.

Studiując foldery natrafiliśmy na zdjęcia ruin świątyni Kapitolu z I w. n.e. i już wiedziałam , że tam musimy dotrzec , przetrzec szlaki i zachęcic innych aby nigdy nie szli na łatwiznę i kreślili własne przewodniki nie ufając ślepo w to , co napisane i opublikowane.

Na szczęście istnieje informacja turystyczna i miejscowi, którzy nas poprowadzili. Należało już tylko uzupełnic swoją wiedzę o tablice informacyjne na miejscu , z których można się było dowiedziec o kilku ważnych szczegółach dotyczących ruin i teatru.

Brixia, dzisiejsza Brescia w czasach rzymskich nazywana była Małym Rzymem.

Do czasów obecnych zachowały się ruiny Forum z I w oraz świątyni Kapitolum a także niemałego teatru .

Świątynia Kapitolu z I w.n.e. wzniesiona została przez cesarza Wespazjana jako wyraz jego uczuc dla Brixii po bitwie pod Bedriacum. Położona w północnej części forum była najważniejszą budowlą w mieście.

W starożytnym Rzymie oddawano cześc triadzie Kapitoliśkiej, tzn. czczono Jowisza, Junonę i Minerwę a w każdej z cell czczono jedno z tych bóstw. Niestety nie wiadomo jakiego boga lub bóstwo czczono w pozostałej celli. Na terenach wykopalisk znaleziono posąg Jowisza i głowę Minerwy oraz całą masę figurek z brązu. Natrafiono również na ślady świątyni republikańskiej z II-I w. p.n.e.

Rzymski teatr jest w dużej mierze nieodsłonięty ale wykopaliska z 1913 r. pozwoliły na odkrycie fundamentów z częścią widowni oraz sceny.

Teatr w Brescii jest drugim co do wielkości teatrem w północnych  Włoszech, zaraz po Weronie i mógł pomieścic 15 tysięcy widzów (w Weronie 22 tys).

Czyli .... nieciekawe?

Samo miasto mnie nie rozczarowało, wręcz przeciwnie !

• Brescia - Piazza della Loggia
  • Brescia - na dachu
  • Brescia - powrót
  • Brescia - wracamy

Lecco polecił nam mieszkaniec Bergamo jako miejsce pięknie położone nad jeziorem Como oraz z uwagi na łatwy dojazd bezpośrednio do celu.

Jezioro jest najczęściej wybieranym przez wielbicieli natury miejscem  na wypoczynek. Wśród alpejskich akwenów Como jest głębokie i długie a przy tym bardzo popularne wśród sław. Swoją rezydencję ma tutaj George Clooney ale nie udało nam się go odnaleźc, wydaje mi się , że ta misja nas przerosła:)

Urocze miasteczko lecco, w którym zmęczeni naszą pracą chcieliśmy jeszcze odpocząc oczarowało nas i dlatego postanowiliśmy zostac cały długi dzień.

Piękne krajobrazy , dotykające południowo-wschodniej części jeziora Como wille ukryte w zieleni i sunące po wodzie jachty..... te widoki służą relaksowi.

Mogę bez wahania powiedziec, że panuje tam jakaś atmosfera rozluźnienia i spokoju. Zadbane budynki i głębokie wody jeziora zachęcają do dłuższego pobytu.

• Lecco nad jeziorem Como
  • Kryształowe wody Como
  • Zapatrzeni w dal
  • Piękne pejzaże
  • Szczyty gór przeglądają się kryształach wód
  • Przejrzystośc
  • Lecco
  • Lecco -kołyszą się łódki
  • Lecco - siedzimy i odpoczywamy
  • Lecco nad jeziorem como
  • I my ulegliśmy pokusie kąpieli
  • Zapamiętam ten widok
  • Siedzimy na ławce
Ostatnie zdjęcia i spacery w Bergamo :)
  • Detal
  • Urok kamieniczek
  • Bergamo Alta

hooltayka (27.02.2016 8:51)
    Wiele razy byłam w Italii i to jeden z niewielu krajów,w których mogłabym zamieszkać na zawsze.
    Fajna podróż!
  2. maracuya
    maracuya (27.02.2016 0:23)
    Fantastyczna podróż i zdjęcia!
    Ja wybrałam się w lipcu 2015r. na trzy dni: lot z Katowic do Bergamo (tam nocowaliśmy), drugiego dnia Mediolan (pociągiem) i trzeciego - Lecco. To była moja pierwsza wycieczka do Włoch, ale na pewno nie ostatnia, bo również zostałam zauroczona... Postaram się w najbliższym czasie wrzucić trochę zdjęć z tego wyjazdu. Pozdrawiam serdecznie!
  3. freemarti
    freemarti (25.05.2013 10:28) +1
    Bardzo wszystkim dziękuję za miłe komentarze :))
    Cieszę się , że Wam się się podobało tak jak i nas zauroczyły Włochy :-D
    s.wawelski (20.03.2013 4:09) +1
    Poszczegolne odslony Twojej opowiesci przenosily mnie w rozne klimaty a ten przedostatni byl jak deser po wystawnym obiedzie :-)
  5. marger22
    marger22 (19.02.2013 22:35) +1
    Super wycieczka. No i piękne zdjęcia oraz fajny opis. Pozdrawiam
  6. voyager747
    voyager747 (28.01.2013 18:41) +1
    teraz przeniesione, ale wrócą pewnie
  7. czarmir1
    czarmir1 (28.01.2013 18:33) +4
    Piękne zdjęcia zachęcają do wycieczki w te miejsca :-).
    Pozdrawiam serdecznie :-)
  8. timu
    timu (22.01.2013 19:29) +1
    Voy czemu trzeba z Modlina? Wszystkie loty są chyba przeniesione na Chopina, więc wygodniej :) Podróż piękna, zachęciłaś mnie do wyjazdu nad Como i do Bergamo, przy następnej puli tanich biletów w wizzairze chętnie tam wyskoczę na kilka dni :)
  9. freemarti
    freemarti (21.01.2013 20:07) +2
    Dziękuję za miłe komentarze :)
    SZczególnie piękne podziękowania dla Was , ponieważ razem jesteśmy tutaj pierwszy raz i razem odkrywamy wspaniałe włoskie światło i ukryte skarby architektury...... Czekam na maj kiedy powrócimy tam :D
    Pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję za Wasze towarzystwo :)
    pan_hons (21.01.2013 1:12) +2
    Wspaniale było odbyć wycieczkę po Lombardii, terenach które mi są zupełnie nieznane, a które pięknie ukazałaś:) Bardzo mi się podobało: zarówno tekst jak i zdjęcia:) Jak zawsze u Ciebie, miło spędziłem czas w Twojej podróży:) Zdecydowanie będę musiał kiedyś odwiedzić ten rejon Europy:) Pozdrawiam!
  11. disco.ibiza
    disco.ibiza (19.01.2013 22:58) +2
    piękne zdjęcia, zwłaszcza znad jeziora;) do Bergamo bilety są z reguły tanie jak barszcz i jest wiele opcji dolotu/powrotu z Polski bo to lotnisko przesiadkowe. ja będę tam aż jeden dzień, bo tak mi wyszła przesiadka....w jeden dzień dużo nie zobaczę, patrząc na te zdjęcia - Bergamo piękne,ale chyba wybiorę wycieczkę do Lecco ;) pozdrawiam!
    przedpole (19.01.2013 20:18) +2
    Cudowne te Włochy ,tyle zabytków.Pozdrawiam
  13. voyager747
    voyager747 (19.01.2013 18:08) +3
    ja już tak od dawna planuję Florencję Wizzairem i ciągle coś nie wypala, u nas trzeba z Modlina, a teraz zamknięty
  14. freemarti
    freemarti (19.01.2013 17:22) +3
    Koniecznie , niewiele nas to kosztowało a zaliczam wyjazd do jednego z ciekawszych :)
    Polecam :)
  15. voyager747
    voyager747 (19.01.2013 17:07) +3
    to pięknie, zwiedziliście dużo jak zwykle, eh... muszę kiedyś też tym Ryanairem gdzieś polecieć w końcu :)