2009-06-14

Podróż Istryjskie spacery

Opisywane miejsca: Rovinj, Pula, Poreč, Predjama (104 km)

Jako że nie zostałam obdarzona zbytnim talentem pisarskim, w mojej podróży obejrzycie raczej więcej zdjęć niż tekstu:)Zaczynam od Rovinj  - cudownego miasteczka na zachodnim wybrzeżu Istrii. Miasto poplątanych ciasnych uliczek, z licznymi galeriami miejscowych artystów, kawiarenkami ukrytymi w bramach i przemiłymi mieszkańcami.

• Targ
  • Rovinj1
  • Rovinj2
  • Rovinj3

Pula to największe miasto na Istrii, leżące na samym końcu półwyspu. Dwa tysiace lat temu zostało tu stworzone przez Rzymian administracyjne serce Istrii. Pozostało po nich kilka zabytków, z których największy to rzymski amfiteatr.

• Amfiteatr 3
  • Kamenjak
  • Pula
  • Pula1

Porec znany jest przede wszystkim ze wspaniałej bizantyjskiej bazyliki Eufrazjusza należącej do zabytków UNESCO.

• Porec1
  • Porec
  • Kraby
  • Porec2

Zamek predjamski wybudowany został w XIIw. w okolicach Postojnej. Wbudowany jest w jaskinię, zakrywając jej wejście.

• Predjamski Grad

1. ewelinka_w
    ewelinka_w (29.08.2012 17:44) +1
    miło odwiedzić znajome miejsca :) Pozdrawiam serdecznie :)
    pan_hons (08.07.2012 22:22) +1
    Nigdy nie byłem na Istrii, ale więc niezmierni miło i przyjemnie mi się tam z Tobą Aniu spacerowało:) Piękne miejsce, lekko niedoceniane przez turystów, którzy zdecydowanie bardziej ukochali sobie Dalmację. A Istria to taki ciekawy rejon Chorwacji, inny niż reszta kraju, mocno nasycony wpływami włoskimi, co widać i słychać! Zdecydowanie muszę tam kiedyś pojechać! Plus za podróż i wiele pięknych zdjęć! Fakt, szkoda, że tekstu troszkę mało, ale i tam miło było gościć na twej podróży! Pozdrawiam serdecznie!
  3. kubdu
    kubdu (21.11.2010 20:52)
    Dobrze,że zajrzałam z tęsknoty za Chorwacją, bo jak widzę poślizgałam się tu kiedyś. Ale fajnie, że można wrócić i jeszcze coś w plusach zostawić.
    lmichorowski (26.02.2010 11:46) +1
    Wczoraj nie mogłem dać plusa za podróż z racji jakiejś awarii internetu. Robię to więc dziś. Pamiętam, że kilka lat temy dość popularne było hasło, promujące Chorwację - "Mały kraj na wielkie wakacje". Po obejrzeniu Twoich zdjęć przyznaję, że slogan ten jest nader trafny i wciąż aktualny. Pozdrawiam.
  5. czerwony_arbuz
    czerwony_arbuz (01.02.2010 9:16) +1
    Agnieszko już odpowiadam:

tak, to był wyjazd na własną rękę, z resztą jak wszystkie nasze do Chorwacji. Zawsze jedziemy w ciemno i dopiero na miejscu szukamy noclegu. Wybieramy jedynie miasteczko, w którym chcemy spędzić kilka dni i staramy się dojechać tam za dnia, aby móc znaleźć jakieś loku.
    Jeżeli chodzi o Chorwację to zawsze korzystamy z kwater prywatnych. I raczej nigdy nie mieliśmy problemu, żeby znaleźć coś fajnego. Ale też zwykle jeździmy poza sezonem, czyli we wrześniu, a na Istrii byliśmy w czerwcu, więc tych turystów też nie było aż tak dużo:)
    Tym razem mieszkaliśmy w Rovinj i stąd robiliśmy sobie wycieczki po okolicznych miasteczkach. Za pokój płaciliśmy chyba 20 euro. Pokój miał dostęp do kuchni, ale w zasadzie to nie korzystaliśmy z niej.

Tak więc Istria jest ciekawym miejscem, chociaż brakowało mi tam plaż takich jakie są na Riwierze Makarskiej:) A poza tym to Istria jest chyba najdroższym z regionów Chorwacji, ze względu na to, że przyjeżdża tam dużo Włochów i Niemców:/

Pozdrawiam i jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to chętnie odpowiem.
  6. voyager747
    voyager747 (09.01.2010 16:11) +1
    Ja wcale nie byłem jeszcze w Chorwacji, a też chętnie obejrzałem i poplusiłem :)
  7. kasai.eu
    kasai.eu (09.01.2010 16:06) +1
    Ogromnie miło przypomnieć sobie klimat Istrii! Poznawanie Chorwacji zaczęłam właśnie od tej części i bardzo mi się spodobała jej specyficzna odrębność. Piękne zdjęcia! pozdrawiam
  8. mj1945
    mj1945 (21.10.2009 17:28) +1
    Miło było powspominać ,dawną podróż po tej pięknej krainie.
  9. rowerem4krancepolski
    rowerem4krancepolski (24.06.2009 12:19)
  10. rowerem4krancepolski
    rowerem4krancepolski (24.06.2009 12:19) +1
    W zupełności zgadam się z przedmówcą, fotki świetne, ale ubogo w tekst :)
  11. city_hopper
    city_hopper (17.06.2009 16:36) +1
    Fotki fajne, ale mam lekki niedosyt tekstu, pozdrawiam :-)
  12. dino
    dino (14.06.2009 19:47) +1
    leci ten czas bardzo - już 8 lat od mojej wizyty w Puli... pierwszy tydzień września był piękny :)