Podróż W (k)raju faraonów - Dolny Egipt

To była moja druga wizyta w Egipcie. O ile jednak pierwszy pobyt był bardzo krótki (3 dni) i ograniczał się tylko do Kairu, tym razem byliśmy tu całe 10 dni z czego mieliśmy całe 3 dni wyłacznie dla siebie. Podobnie, jak za pierwszym razem, i teraz byłem w Egipcie służbowo, ale...

Po pierwsze, w Kairze mieszkaliśmy na Midan El-Falaki. To rzut beretem zarówno od gwarnego Tahrir Square jak i od Muzeum Egipskiego. W zasięgu spaceru były także bulwary nad Nilem, Cairo Tower i wyspa Zamalek. Po drugie - obowiązki zawodowe zaczynały się wczesnym popołudniem, tak więc cały ranek był dla nas. Po trzecie - i najważniejsze, okazało się, że piątek, sobota i niedziela są całkowicie wolne. Postanowiliśmy to wykorzystać na krótki wypad do Górnego Egiptu. Wybraliśmy podróż nocnym pociągiem z Kairu. Przedtem jednak, udało się nam wyskoczyć do Gizeh pod słynne, największe egipskie piramidy. Było stosunkowo mało ludzi (duży plus!) i nikt nam nie przeszkadzał w zwiedzaniu. Nawet samozwańczy "przewodnicy", oferujący swe usługi, byli jakby mniej natrętni. W czasie tej wizyty zwiedziliśmy jedynie wnętrze piramidy Mykerinosa (Menkaure), bo wejście do piramidy Chepsa (Chufu) było już zamknięte. Ja miałem okazję zwiedzić  Wielką Piramidę dwa lata wcześniej, ale bezskutecznie pocieszałem kolegów, że w sumie (poza rozmiarami piramidy), samo wnętrze obu niewiele się różni. Wróciliśmy do Kairu. Jeszcze elegancka kolacja na statku płynącym po Nilu, na którą byliśmy zaproszeni, pokazy tańca brzucha i występ zespołu folklorystycznego, a potem na dworzec. Jedziemy do Luksoru.