Rejs na jachcie Gib Sea 42
Start :26 kwietnia 2008 marina ALIMOS (Kalamaki) w Grecji
Stop: 10 maja 2008 marina SUD (Palermo) na Sycylii
szczegóły dla osób zainteresowanych żeglarstwem na http://www.roberthipp.pl/index.php/component/content/article/49/102-jachtem-na-malt
Dotarcie na Maltę zajęło nam kilka dni z powodu bardzo słabego wiatru. Czas umilały stadka delfinów, które przepływały w pobliżu jachtu. W końcu 03 maja 2008 zacumowaliśmy w MSIDA CREEK MARINA
Uwaga – wszystkie jachty wpływające na wody terytorialne Malty powinny skontaktować się z Valetta Port Control ( kanały VHF 16,09,12) w odległości 10 Mm od brzegu oraz powtórnie przed wejściem do Grand Harbour Entrance.
Koszt doby cumowania 21€ (woda,prąd,toalety,prysznic).Marina bardzo zatłoczona w sezonie letnim.
Ostrzeżenia nawigacyjne: przy wiatrach północnych oraz północno-wschodnich ze względu na silne zafalowanie zalecana jest duża ostrożność podczas wchodzenia do portu.
Po zacumowaniu należy udać się z listą załogi na posterunek policji a następnie do biura urzędu celnego. Cała infrastruktura administracyjna mariny mieści się w jednym kompleksie budynków tuż obok siebie. Po załatwieniu formalności kolejnym miejscem, które musimy odwiedzić jest biuro Malta Maritime Authority, gdzie zostanie od nas pobrana opłata wynikająca z ilości planowanych dni postoju w marinie. Porównując ceny marin w basenie Morza Śródziemnego nasuwa się refleksja, że ceny na Malcie są bardzo korzystne a czystość toalet i pryszniców bez zarzutu. Podobnie kształtują się ceny żywności. Polecam Maltę turystycznie – bardzo dużo pięknych i urokliwych miejsc.
Start :26 kwietnia 2008 marina ALIMOS (Kalamaki) w Grecji
Stop: 10 maja 2008 marina SUD (Palermo) na Sycylii
szczegóły dla osób zainteresowanych żeglarstwem na http://www.roberthipp.pl/index.php/component/content/article/49/102-jachtem-na-malt
Dotarcie na Maltę zajęło nam kilka dni z powodu bardzo słabego wiatru. Czas umilały stadka delfinów, które przepływały w pobliżu jachtu. W końcu 03 maja 2008 zacumowaliśmy w MSIDA CREEK MARINA
Uwaga – wszystkie jachty wpływające na wody terytorialne Malty powinny skontaktować się z Valetta Port Control ( kanały VHF 16,09,12) w odległości 10 Mm od brzegu oraz powtórnie przed wejściem do Grand Harbour Entrance.
Koszt doby cumowania 21€ (woda,prąd,toalety,prysznic).Marina bardzo zatłoczona w sezonie letnim.
Ostrzeżenia nawigacyjne: przy wiatrach północnych oraz północno-wschodnich ze względu na silne zafalowanie zalecana jest duża ostrożność podczas wchodzenia do portu.
Po zacumowaniu należy udać się z listą załogi na posterunek policji a następnie do biura urzędu celnego. Cała infrastruktura administracyjna mariny mieści się w jednym kompleksie budynków tuż obok siebie. Po załatwieniu formalności kolejnym miejscem, które musimy odwiedzić jest biuro Malta Maritime Authority, gdzie zostanie od nas pobrana opłata wynikająca z ilości planowanych dni postoju w marinie. Porównując ceny marin w basenie Morza Śródziemnego nasuwa się refleksja, że ceny na Malcie są bardzo korzystne a czystość toalet i pryszniców bez zarzutu. Podobnie kształtują się ceny żywności. Polecam Maltę turystycznie – bardzo dużo pięknych i urokliwych miejsc.