W tym roku zdecydowaliśmy się Święta Wielkanocne spędzić z dala od domu i wszelkich z tym związanych przygotowań.  Fuerteventura okazała się wyspą, na której temperatury o tej porze roku są wystarczające do zwiedzania oraz plażowania, jak również podróż nie zajmuje zbyt dużo czasu jak na tygodniową wyprawę. Zamiast wielkanocnego śniadanka już o godzinie 07.00 rano byliśmy na Okęciu i po załatwieniu wszystkich formalności o godzinie 09.00 siedzieliśmy wygodnie na pokładzie B737-800 aby szczęśliwie wylądować w Puerto del Rosario o godzinie 13.30. Transfer do hotelu w Morro Jable zajął nam kolejne 2 godziny z małym haczykiem i już po godzinie 16.00 siedzieliśmy przez chwilkę na balkonie podziwiając widoki na plaże, ocean i latarnię morską. Prawda, że króciutko to trwało? Pogoda świetna 23–26 stopni przez cały tydzień, czasami z lekkim zachmurzeniem. Wyspę zwiedzaliśmy wypożyczonym na 4 dni samochodem. Za Opla Astrę IV zapłaciliśmy 120 €, a olej napędowy był za 0,99 €. Przejechaliśmy 630 km, a o tym co widzieliśmy opowiem w kilku… no dobrze w kilkunastu punktach, a zacznę od ogólnych informacji o Fuercie.

Fuerteventura – hiszpańska wyspa, położona we wschodniej części archipelagu Wysp Kanaryjskich, na Oceanie Atlantyckim, nieopodal północno-zachodnich wybrzeży Afryki. Razem z wyspami Lanzarote i Gran Canaria tworzy prowincję Las Palmas. Powierzchnia wyspy wynosi 1659,74 km², zamieszkuje ją 86 642 osób (2005). Według części źródeł nazwa wyspy została utworzona przez ekspedycję Jeana de Béthencourt, który na Fuerteventurze po raz pierwszy trafił na znaczący opór ludności i był zmuszony ściągać z Hiszpanii posiłki do jej podboju. Nazwa pochodzi z ojczystego dla Béthencourta języka francuskiego i oznacza „mocną przygodę”.

Klimat panujący na wyspie jest bardzo suchy. Czasami w okresie wiosennym na Fuerteventurze występują burze piaskowe niosące piasek zwany kalima znad Sahary. Temperatura na wyspie rzadko spada poniżej 18 °C oraz rzadko przekracza 30 °C. Fuerteventura jest najstarszą wyspą wchodzącą w skład Wysp Kanaryjskich – powstała 21 milionów lat temu. Dominuje pustynny krajobraz, wraz z masywem wulkanicznym.