Podróż Majówka w Londynie i okolicach - Majówka w Londynie

Na majówkę postanowiliśmy się wybrać do Londynu.

Przez 4 dni dobrze poznaliśmy to miasto, zwiedzając Westminster z Big Benem, Parlamentem, Opactwem, London Eye i katedrą. Zobaczyliśmy Pałac Buckingham, Hyde Park, Trafalgar Square, Piccadily Circus. Zajrzeliśmy tylko na chwilę do Harrodsa bo jak dla nas to chyba zbyt drogie miejsce na zakupy. Zachwycaliśmy się widokiem na Tower Bridge i Tower of London o zachodzie słońca. Podziwialiśmy St Paul's Cathedral oraz zwiedziliśmy pobliską Tate Modern Gallery. Wstapiliśmy także do National Gallery, British Museum, Muzeum Historii Naturalnej i Saatchi Gallery.

Cały dzień spędziliśmy też poza Londynem. Wybraliśmy się w przejażdżkę pociągiem do Stonehenge, leżącego ok. 150 km od Londynu. Przy okazji zwiedziliśmy też okazałą, gotycką katedrę w Salisbury.

Oprócz cen, wszystko nam się podobało. Co więcej nie sprawdziły się opowieści znajomych, że Londyn to jeden wielki śmietnik. Całe miasto było czyste i zadbane. Kosmopolityczny klimat i mieszanka kulturowa dodawała mu tylko metropolitarności. Po całym centrum bez problemu można poruszać się metrem. Spotkaliśmy tu sporo Polaków pracujących w usługach hotelowych, informacji, galeriach, ochronie obiektów etc.

Niestety zabrakło nam czasu by zajrzeć do Windsoru i pobliskiego Oxfordu, ale może następnym razem?